ارتباطات امروز: مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از بازنگری سازه‌های ورودی - خروجی مترو و سایر سازه های ایستگاه‌ها که در سطح شهر دیده می‌شوند و تناسبی با جایگاه ایستگاه‌ها در شهر و بافت پیرامون آن ندارند، خبر داد.
علی امام با اشاره به اینکه هر ایستگاه مترو حداقل دو ورودی دارد، اظهار کرد: ایستگاهها علاوه بر سازه های ورودی، به طور میانگین دارای 4 سازه هواکش دیگر نیز هستند که در سطح زمین فضاهای قابل توجهی را اشغال و نمود ویژه ای در سطح شهر دارند. در حالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا سازه‌های کم‌حجم و متناسب با محیط شهری تعبیه‌شده است که عملا نه تنها مشکل تملکی کمتری داشته، بلکه در هماهنگی با محیط اطراف، همگونی مناسبی با سطح شهر دارند.
وی افزود: برای ایجاد زیبایی بصری و بهره‌وری حداکثری از فضای شهری باید از تجارب دیگر کشورها نیز استفاده کنیم و با تشکیل کارگروهها و اتاق فکرهایی با حضور کارشناسان خبره مترو، معماری و شهرسازی، از روش‌های اجرایی جدید بهره خواهیم برد.
به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، در دوره جدید مدیریتی، به منظور به روزرسانی طرحها و استفاده از آخرین دستاوردهای جهانی و متناسب سازی آن ها با شرایط کشور، مباحث متعددی در زمینه‌های اعمال تغییر در روش‌های اجرا، معماری ایستگاه‌ها، تجهیزات، ناوگان، بهره برداری، مباحث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و... در قالب کارگروه‌های تخصصی مختلف در دستور کار و در حال انجام است که باید نقاط قوت و ضعف شرایط موجود را بسنجیم و فرصت‌ها و پتانسیل را در طرح‌های آینده لحاظ کنیم.
انتهای پیام/