کم کم به پایان سال 1396 نزدیک می شویم. بوی بهار و شکوفه هایش، شلوغی خیابانها و خرید عید، برنامه ریزی برای برگزاری مراسم نوروز و سفره هفت سین و سفرهای نوروزی، حال و هوای خاص خودش را دارد. یکی از رسم های زیبای این ایام، خانه تکانی است. نه تنها پاکیزگی ظاهری بلکه خانه تکانی دل از هر گونه کینه، حسادت، دشمنی، بی عدالتی، غم و...

این خانه تکانی در برند هم الزامی است. سالهاست رکود بازار را بهانه می کنیم و دستی به سر و روی برند خود نمی کشیم. آیا به راستی دلیل عدم موفقیت برند ما در بازار رقابتی همین رکود است یا خود ما نیز به آن دامن زده ایم؟

بیاییم امسال، خانه تکانی را از برند خودمان آغاز کنیم. به زمانی بازگردیم که به تازگی فعالیت خود را در بازار آغاز کرده بودیم. اهداف و چشم اندازهایمان را بازبینی کنیم. کل تجارب کسب شده طی این سالها را بررسی کنیم. ارزشها و اصول اخلاق کاری خود را ارزیابی کنیم.

بیاییم نگرش و افکار کهنه و پوسیده را دور بریزیم. راههای تکراری را کنار بگذاریم. به شیوه های خلاقانه و تکرار نشدنی و ماندگار فکر کنیم. برنامه ریزی منحصر به فردی انجام دهیم که تا به حال انجام نداده ایم. راههایی را برویم که تا به حال نرفته ایم. شروعی دوباره و نو همراه با پشتکار و خلاقیت و به قول شاعر پر آوازه " طرحی نو دراندازیم..."

شاید آن موقع متوجه شویم که بازار انقدرها هم راکد نیست. شاید این تفکر و باور ما بوده که در رکود بوده است. پیشاپیش سال نوی برند شما مبارک...

*مرجان جانقربان، مشاور برندینگ و گرافیست

انتهای پیام/