در ریاضیات به ما آموخته شد که بی نهایت تقسیم بر صفر مساوی بی نهایت می شود و عدد تقسیم بر بی نهایت مساوی صفر می شود. قصد تدریس ریاضیات و فرمول هایی که هیچگاه در زندگی واقعی برای ما موثر نبود را ندارم، اما در اینجا با دو فرمول مواجه هستیم که بر خلاف تصور گذشته بسیار مهمند.

یکی از استادان بزرگوارم جناب پروفسور بیژن خرم سالها پیش مثالی را عنوان کردند که بخشی از زندگی من را متحول کرد و بنده هم قصد دارم با عاریه گرفتن از صحبت ایشان، موضوعی جدید را مطرح کنم. انسانها مثل یک خط کسری می مانند. معمولا هر آنچه در روی خط کسری قرار می گیرد ارزشمند تر از چیزی است که در زیر خط کسری است. بدین معنا که ارزش واقعی هر انسان با بزرگتر شدن صورت کسر بیشتر خواهد شد.

مخرج کسر را موارد کمتری مانند نیازهای اولیه، پول، ماشین، خانه و... و صورت کسر را مواردی عموما کیفی مانند اخلاقیات، خود شناسی، خدا شناسی و... شامل می شود. اگر این موارد را با دو فرمولی که در ابتدای این نوشتار عنوان کردم ادغام کنیم به نتیجه بسیار خوبی می رسیم. در حقیقت مخرج کسر تنها وسیله و ابزاری است برای رسیدن انسان به کمال که همانا بزرگتر شدن صورت کسر است. به طور کلی هر چه صورت کسر ما از مخرج بزرگتر باشد ما موفق تر بوده ایم.

همیشه در نوشته هایم عنوان کرده ام که برند دقیقا مانند یک انسان است. چه برند شخصی شما و چه برند کسب و کاری که متعلق به شماست، شامل این قانون می شوند. اگر خواهان آن هستید که برند شما در ذهن مخاطب جایگاه و تصویر خوبی داشته باشد و تا ابد ماندگار بماند باید به صورت کسر اهمیت بیشتری بدهید. اینکه تنها به فکر فروش به هر قیمتی، سود موقت، فریب دادن مشتریان، وعده و قول هایی که هیچگاه به آنها عمل نکنیم و موارد اینچنینی باشیم، برند ما به مرور زمان نابود می شود. به جایی خواهیم رسید که صورت کسر ما صفر خواهد شد. اهمیت به نیازها و دغدغه های ذهنی مشتریان، احترام و برخورد مناسب، ایجاد خاطره ای به یادماندنی برای مشتری وقتی از محصول ما استفاده می کند، ایجاد حسی عاطفی با او، کمک به مشتری برای داشتن زندگی راحت و با آرامش بیشتر از طریق استفاده از محصولات ما و... صورت کسر را به بی نهایت نزدیک و نزدیک تر می کند و ارزش برند شما را افزایش می دهد.

تنها راه تبدیل شدن برند شما به برندی که همه عاشق آن باشند که ما در اصطلاح برندینگ به آن لاومارک می گوییم، همین است. پایه و اساس چشم انداز، هویت و استراتژی های برند شما باید بر این مبنا قرار بگیرد. با به کار گیری این پارادایم و نگرش، خود به خود برند شما تبدیل به برندی ثروت ساز می شود که بخشی از ثروت هم شامل پول خواهد بود. اعتبار، عشق، اعتماد و موارد مشابه از دیگر ثروتهای برند شما هستند. به امید دیده شدن برند شما در بی نهایت خط کسری.

انتهای پیام/مرجان جانقربان، مشاور برندینگ و طراح برند