در ماههای اخیر تعدادی اپراتور مجازی به جمع میزبانی تلفنهای همراه پیوستند تا علاوه بر رفع نیازهای داخلی و خودکفایی نسبت به تکنولوژیهای خارجی، بستر توسعه ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را فراهم کنند.

شاتل موبایل- ارتباط امروزاز جمله این اپراتورها، شاتل موبایل با پیش شماره 0998 بود که مخاطبان با توجه به پتانسیل و بنیه مجموعه شاتل در ارائه سرویسهای اینترنتی و سابقه آن؛ جذب سیمکارتهای شاتل موبایل شدند. از جمله نگارنده این سطور که سیمکارت اعتباری شاتل را با شماره 8400 102 0998 دریافت کرد و " به جمع شاتل موبایلی ها پیوست "!

اما ناگهان علیرغم داشتن اعتبار ریالی در سیمکارت، امکان برقراری ارتباط برای نگارنده مهیا نشد و پس از بررسیهای لازم و گفت و گو با کارشناسان پشتیبانی شاتل موبایل اطلاعات ضد و نقیضی مبنی بر به روز رسانی سیستمها و اینکه هربار سیستم باید خود را به روز کند تا موجودی واقعی ثبت و در دسترس شود، که البته این بزرگترین ضعف یک سرویس دهنده تلفن همراه است، موجودی حساب نگارنده در چند نوبت به رقمهای 21 ریال، صفر ریال و 8213 ریال به دفعات در نوسان بوده و پس از پیگیریها که هیچ استفاده ای از سیمکارت نشده ولی موجودی به تدریج صفر می شود، در نهایت کارشناسان محترم شاتل موبایل از بیان علت واقعی سرباز زده، نسبت به موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و همواره اظهار می کردند: "سرویس در حال به روز رسانی است". البته بر اساس سیاستهای تکریم ارباب رجوع نوار گفت و گوهای مشترکین و اپراتورها موجود است که در صورت لزوم می تواند منشا قضاوت قرار گیرد.

این درحالی است که سیمکارتهای شاتل فاقد تاریخ انقضاست، با این وجود کارشناسان شاتل از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و روابط عمومی شاتل هم در دسترس نبود و هیچکدام از شماره های شاتل ارتباط امروز را به روابط عمومی شاتل متصل نکرد و همچنان معمای نوسان اعتبار ریالی سیمکارت مورد بحث بدون راه حل مختومه شد.

شاتل موبایل- ارتباط امروز شاتل موبایل- ارتباط امروز شاتل موبایل- ارتباط امروز
شاتل موبایل- ارتباط امروز شاتل موبایل- ارتباط امروز شاتل موبایل- ارتباط امروز

 

 

جوابیه شاتل موبایل

پایگاه وزین خبری ارتباط امروز

با سلام و احترام

پیرو انتشار خبری با کد 526 و عنوان" آیا سیم کارت های شاتل موبایل اعتبار مشترکین را می بلعد؟" که در آن مدیرمسئول محترم آن سایت به عنوان یکی از مشترکین گرانقدر این شبکه با شماره 09981028400 (مندرج در متن خبر) موضوعی را دال بر مصرف اعتبار سیم کارت مطرح کرده بودند، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و انتشار به حضورتان ارسال می شود:

1- طبق بررسیهای انجام شده در خصوص روال مصرف اعتبار این مشترک محترم، مشخص شد مبلغ کسر شده از اعتبار منطبق با مصرف مشترک بوده و همانطور که در پروفایل مشترک فوق در سیستم شاتل موبایل و همینطور تصاویر ارسالی ایشان مشخص است، هزینه ای که در سامانه مدیریت حساب به دلیل اتصال به شبکه 3G و مطابق روال مرسوم فنی در سیستم های صورتحسابگیری، به صورت لحظه ای کسر شده به صورت خودکار به حساب وی بازگشته است و عملا در پایان هر جلسه اتصال به شبکه 3G، هیچ مبلغی از حساب ایشان عملا کسر نشده است. این فرایند سیستمی صرفا جهت ذخیره اعتبار مشترک به منظور مدیریت هزینه و مصرف از سبد خدمات مخابراتی در شبکه 3G است که به لحاظ فنی در تمام اپراتورهای دنیا پیاده سازی می شود و پس از پایان اتصال مبلغ ذخیره سازی شده به حساب مشترک بازمی گردد. لازم به ذکر است که سامانه مدیریت حساب شاتل موبایل، تنها سامانه ای در میان اپراتورهای کشور است که به منظور ایجاد شفافیت هر چه بیشتر، بدون هیچگونه تغییری عینا تمامی تراکنشهای مجازی و حقیقی مشترک را از طریق دسترسی مستقیم مشترک به سیستم ریز مصرف و هزینه های استفاده از خدمات مختلف، به تفکیک و به صورت لحظه ای برای مشترکین ممکن می سازد.

2- در تصاویر منتشر شده که از سامانه مدیریت حساب مشترک برگرفته شده است، تعرفه مصرف بر اساس مگابایت نمایش داده شده است، لیکن توجه به این نکته ضروری است که تعرفه مصرف آزاد اینترنت مطابق مصوبات کمیسیون محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به صورت کیلو بایتی محاسبه می گردد.

ضمن سپاس از بازخورد ارائه شده و توجه این مشترک محترم؛ شاتل موبایل براساس ارزشهای کلیدی خود مبتنی بر شفافیت، سادگی و پشتیبانی از مشتری شاتل موبایل بر خود لازم می داند با اهتمام به اطلاع رسانی گسترده تر نسبت به رفع هرگونه ابهامی برای مشترکین خود برنامه ریزی کرده و پاسخگو باشد؛ در همین راستا مرکز تماس و پشتیبانی شاتل موبایل با شماره اختصاصی 09981000000 به صورت شبانه روزی در 7 روز هفته پاسخگوی تماس ها و سوالات مشترکین عزیز است.

به جهت شفاف سازی بیشتر، فهرست ریز هزینه های کسر شده از حساب این مشترک، به صورت مستقیم برای ایشان ارسال می شود. این فهرست نشاندهنده عدم کسر هرگونه هزینه اضافی از مانده اعتبار نهایی 8211 ریالی حساب ایشان تا ساعت 15 روز 17 بهمن 1396 است.

با احترام

روابط عمومی شاتل موبایل

 

انتهای پیام/