دکتر محمدرضا رسولی می گوید: به طور معمول ورودیهای دانشگاه‌ آزاد مستعد و مشتاق آموختن‌اند و ارزش‌هایی در آن‌ها دیده می‌شود، که باید آن‌ها را به عنوان ظرفیت‌های علمی آینده محسوب کرد و باید آن‌ها را به عنوان ظرفیت‌های علمی ‌آینده غنیمت شمرد و شرایطی فراهم آورد تا آن چه یاد می‌گیرند صرفاً شامل تئوری نباشد، بلکه جرات و شهامت قلم زدن هم در آن ها ظاهر شود و تجلی پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ر گفت و گو با نشریه تخصصی دانشجویان روزنامه نگاری دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تاکید کرد رویکرد و سیاست دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه و هماهنگ با سیاستهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی، رسیدن به مرحله‌ای است که طی آن دانشکده کانون مباحث علمی - پژوهشی در حوزه رسانه شود و امیدوارم با همکاری دانشکده‌های دیگر و همچنین استادان این رشته، این امر مهم محقق شود و دانشکده تبدیل به قطب مهم رسانه ای کشور شود و تحقق این امر محصول کار گروهی و همدلی استادان و مسئولان دانشکده است  

معاون دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: امروز نیازمند ورود به حوزه‌های مهم برای کمک به حل مسایل ملی هستیم؛ موضوعاتی مانند اقلیم، محیط زیست، آب و هوا و... این گونه مباحث باید از طریق برگزاری مستمر سمینارها، گفت و گوها و اجتماعات علمی پیش برود تا همگام با دانش روز به یافته‌هایی دست پیدا کنیم تا در جهت حل و تقلیل و مدیریت مشکل کارساز شود. در حال حاضر دانشکده نیازمند تاسیس رشته‌‌هایی است که بتواند در این زمینه گام بردارد و ما برای این مهم اقدام می‌کنیم. این دانشکده برای ارایه رشته‌های جدید ظرفیت زیادی دارد. در حال حاضر در تایوان دکتری شبکه‌های اجتماعی دایر کرده‌اند. ما هم باید پیگیر رشته‌های روز و جدید باشیم که در جامعه با اقبال روبروست. در دانشگاه‌های دنیا رشته‌های ارتباطات در حال تغییر است برای متناسب سازی آن در دانشکده، تشکیل اتاق خبر یا استودیوهای تولیدی علی‌رغم داشتن هزینه، بخشی از برنامه ریزیهای ماست.

محمدرضارسولی درمورد شرایط کنونی رشته های علوم ارتباطات در مقطع کارشناسی گفت: ازآنجاییکه در حال حاضر، دانشجویان بدون کنکور وارد این رشته می‌‌شوند اغلب با آگاهی رشته مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند و به خوبی آگاهی دارند رشته‌ای که برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند، رشته روز دنیاست و در دوره کارشناسی کارورزی به آن‌ها کمک می‌کند تا زمینه لازم برای ورودشان به بازار کار مساعد شود. از آنجاییکه در دوره کارشناسی، دانشجو زمان زیادی را در دانشگاه می‌گذراند.  اغلب اوقاتش صرف درس خواندن می‌شود پس ضروری است که زمینه و بستر کارآموزی را در دوره کارشناسی فراهم آورد، تا دانشجو با مهارت و ورزیدگی وارد دوره کارشناسی ارشد یا بازار کار شود. البته این امر منوط به این است که در سر فصل دروس کارشناسی تجدیدنظر شود و کارآموزی تعریف شود که بخشی از تلاشهای دانشکده در تحقق این امر است.

انتهای پیام/