اقتصاد مقاومتی و انتخابات

نغمه شفیعی*
در لابه لای برنامه های مطرح شده از سوی کاندیداها هر تحلیل گر و مفسری نکته جالبی که با خط فکری اش هم خوانی داشته باشد، را بزرگ تر می بیند و دست به قلم می شود. بزرگ نمایی از تکنیک های پر مصرف هر خبر نگار جهت خط دادن به افکار عمومی است و این بزرگ نمایی به شیوه های مختلف در رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
درست یا غلط ، بالاخره هر رسانه ای خط فکری نزدیک تر به خودش را انتخاب کرده و آن را نشر می دهد که این خود یک نوع از تبلیغات سیاسی یا همان پرو پاگانداست. البته این اتفاق را نباید  نادیده انگاشت که رسانه های ما بیشتر برآمده از احزاب هستند تا آزادی بیان و باید تا پایان عمر کوتاه یا طولانیشان علیه یک فرد یا به طرفداری یک فرد دیگر بنویسند. یک آدم بد در رسانه های ما برای همیشه بد است حتی اگر به نفع آن رسانه صحبت کند؛ این ضعف باعث می شود رسالت یک رسانه به درستی انجام نشود، اطلاعات درست و کامل منتقل نشود و در نهایت منجر به انتخاب نا درست مردم در زمانی که کاملا حق انتخاب دارند می شود.
اقتصاد مقاومتی چند سالی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و با بررسی های به عمل آمده بنده معتقدم این مفهوم فقط یک مفهوم اقتصادی نیست و با بررسی مقولات آن می شود به این نتیجه رسید که تمام جوانب زندگی یک فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. حال در حال و هوای سیاسی امروز کشورمان باید این سوال مطرح شود که کدام کاندیدای ریاست جمهوری این برنامه کامل و جامع را که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، بیشتر در روند کاری آینده خود قراراست اجرا کند و در بیان برنامه های خود برنامه ایی در این باب مطرح کرده است ؟
با توجه به پخش مناظرات در چند روز اخیر و بیان نظرات کاندیداها، گفتمان اعتدال و امید بیش از سایر دیدگاهها برنامه های اجرایی برای مفهوم اقتصاد مقاومتی دارد در عین حال که نشان می دهد همواره بیانات مقام معظم رهبری را سر لوحه برنامه های خود قرار می دهد.
*روزنامه نگار و پژوهشگر اقتصاد مقاومتی
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *