Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • پیش‌بینی احتمال ابتلا به ۲۰ بیماری با کمک هوش مصنوعی فناوری اطلاعات
  • خبر تلویزیونی فرهنگی
  • یک آنتی اکسیدان طبیعی برای پیشگیری از بیماری‌ها اجتماعی
  • ارائه سبک متفاوت از خبر در «چاپ اول» رسانه ها
  • ساختار مطالب انتخاباتی در روزنامه رسالت فرهنگی
  • نویسنده و تصویرگر محبوب کودکان درگذشت فرهنگی
  • دانش بومی راهی برای حفاظت از تالاب های ارزشمند اجتماعی
  • حمید لبخنده در پناه خاک آرام گرفت + فیلم دیداری و شنیداری

انجیل برند

Posted on ۱۳۹۶-۰۸-۲۶۱۳۹۹-۱۲-۲۱ By مرجان جانقربان هیچ دیدگاهی برای انجیل برند ثبت نشده

یکی از شایع ترین شکایاتی که مدیران و صاحبان کسب و کارها ار دپارتمانهای برندینگ و بازاریابی در شرکتها و سازمانهای خود دارند، اثربخش نبودن تبلیغات و عدم تاثیر متقابل آن بر افزایش فروش و سود آنها است. اجازه بدهید یکی از راه حل های کلیدی برای رفع معضل فوق را با یک مثال خدمتتان معرفی کنیم.

فرض کنید با دو نفر قرار ملاقات دارید. یکی از این افراد در مورد موضوعی با شما شروع به صحبت می کند، ابتدا و انتهای کلام او مشخص است و شما هدف از گفت و گو را کاملا متوجه می شوید و در پایان از مصاحبت با آن شخص احساس لذت می کنید. سپس با نفر بعدی وارد گفت و گو می شوید. اما این بار او هر بار از یک موضوع به موضوع دیگری بحث را عوض می کند و به قول معروف از این شاخه به آن شاخه می پرد. تمام موضوعات نا تمام می مانند و شما در پایان احساس سردرگمی می کنید و شاید کمی هم عصبی شوید و دیگر تمایلی به ادامه گقت و گو نداشته باشید. یکی از مهمترین دلایل این موضوع ” عدم یکپارچگی” است.

به بحث اصلی بر می گردیم. یکی از بارزترین مواردیکه منجر به شکست و یا کم اثر بودن تبلیغات برند شما می شود و متعاقبا منجر به سردرگمی مشتریان شما خواهد شد “عدم یکپارچگی و انسجام” در انجام این فرآیند است. برای رفع این مساله، کلیه کسب و کارها ملزم به داشتن انجیل برند یا برند بوک هستند. این سند، انسجام در فرآیند تبلیغات شما را تضمین می کند که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

انجیل برند دقیقا مانند یک راهنما، مسیر تبلیغات برند شما را مشخص می کند. اگر در آغاز راه هستید پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کاری این سند را تهیه کنید و اگر مدتهاست که در بازار کسب و کار فعالیت دارید، هنوز هم برای داشتن آن دیر نیست. انجیل برند در معرفی ساده مانند فیلمنامه برای یک فیلم عمل می کند. سناریوی تبلیغات برند شما در آن آورده می شود و هر آنچه انجام دهید بر اساس آن خواهد بود.

این سند شامل موارد زیر است: رنگ سازمانی، تاریخچه و علت نام گذاری برند، شخصیت و اهداف برند، شعار برند، لوگو، فونت اختصاصی برند، ست اداری، بروشورو کاتالوگ، استندها و بنرها، تبلیغات نمایشگاهی، بیلبوردها و سایر تبلیغات محیطی، لباس پرسنل، معماری و چیدمان محیط کسب و کار، ساختار تابلوهای سازمان، پرچم ها و راهنماها، ساختار تبلیغات ویدیویی، سایت کسب و کار، سبک نوشتاری و ساختار ایمیل و اس ام اس ها، بسته بندی و هدایای تبلیغاتی، وسایل حمل و نقل و…

این موارد دارای یک برنامه ریزی مشخص و دقیق است پلن آن از قبل چیده شده است. با داشتن برند بوک؛ به سه دلیل مهم هیچگونه عدم سنخیت و تضادی در مراحل تبلیغات شما وجود نخواهد داشت:

۱-      تمامی موارد مکتوب است و اگر هر گونه تغییر در مدیریت و یا کارمندان شما رخ دهد، مسیر شما مشخص است.

۲-      شما دقیقا می دانید به چه دلیل و چه کاری را انجام می دهید و به بیان دیگر فلسفه انجام آن را می دانید.

۳-      اگر نیاز به اعمال هر گونه تغییر و یا ویرایش این سند وجود داشته باشد، شما با توجه به تصویر کل و هماهنگ با آن این تغییرات را اعمال می کنید.

برای تهیه این سند شما نیاز به مشاوره با افراد متخصص در این حوزه دارید تا شما را در تهیه آن یاری کنند. برای انجیل برند انتهایی وجود ندارد. شما مانند یک کتاب بی انتها آن را در نظر بگیرید. تا زمانی که برند شما فعالیت دارد، شما نیازمند تکمیل و به روز کردن آن خواهید بود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برند بوک تنها بخشی از کل مسیر برندینگ شماست و نه تمام مسیر. بنابراین نکته مهم این است که صرف داشتن این سند شما را به برندی مطرح تبدیل نخواهد کرد اما نکته مهم تر اینجاست که نداشتن آن برند شما را زمین خواهد زد.

انهتای پیام/مرجان جانقربان

برندینگ

راهبری نوشته

Previous Post: ژنتیک و وراثت برند شما
Next Post: مدیریت بحران یا تلاش جمعی

مطالب مرتبط

  • کرونا،بهانه ای دیگر برای رکود کسب و کار برندینگ
  • برند خود را خانه تکانی کنید برندینگ
  • منتظر زلزله ۱۰ ریشتری برای برند خود باشید برندینگ
  • برند شما روی فرش قرمز برندینگ
  • برندینگ شخصی یا آلبوم خانوادگی! برندینگ
  • در برندسازی علم مهم است یا پول برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 873 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 651 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا

فراارتباط

  • جادوی تسخیر برند در ذهن مشتری برندینگ
  • رسانه های جمعی در تاجیکستان رسانه ها
  • نقبی بر نظام سلامت اجتماعی
  • مامور ضد دوپینگ خانه به خانه به دنبال ورزشکاران ایرانی اجتماعی
  • اگر می دانستی با آمدنت، انسانیت می رود اجتماعی
  • تشکیل کمیته مدیران پایگاه‌های خبری انجمن صنفی مدیران رسانه رسانه ها
  • صبحانه در تیفانی فرهنگی
  • برای خداحافظی با برندتان آماده باشید برندینگ

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme