در فضای کسب و کار ایران هر دم از این باغ بری می رسد و آن هم از نوع اعلایش!! کل واژگان و قواعد بازی حرفه ای را به یکباره تغییر می دهد و متزلزل می کند. از آن تاسف بارتر حمایت عده کثیری از به اصطلاح سلبریتی ها و مشاورین و افراد به ظاهر […]

در فضای کسب و کار ایران هر دم از این باغ بری می رسد و آن هم از نوع اعلایش!! کل واژگان و قواعد بازی حرفه ای را به یکباره تغییر می دهد و متزلزل می کند. از آن تاسف بارتر حمایت عده کثیری از به اصطلاح سلبریتی ها و مشاورین و افراد به ظاهر متخصص و در واقع غیرمتخخص های نقاب دار، از چنین مواردی است. انگار که یک پرده بزرگ جلوی چشمانشان را گرفته. انگار که به جای ماه، نوک انگشت را می بینند.

در دنیایی که ساخت و حفظ یک برند شخصی قوی و  اینفلوینسر بودن، نیازمند دریافت آموزشها، مشاوره های لازم و صرف زمان و پشتکار وصف ناپذیر است و رقابتی فوق العاده در بین افرادی چون ایلان ماسک، جف بزوس، جک ما، بیل گیتس، اپرا وینفری، مارک زاکربرگ …وجود دارد، در کشور ما فرهنگ کوتوله پروری به اوج خود رسیده است و رقابت بین سحرتبرها، ساسی ها، کچلک ها و اخیرا هم برقراری عزیییییییییز هاست.

این افراد با هدف خودنمایی و بعضا با کمک مراکز خاصی و به منظور به ظاهر سرگرم کردن مردم و با ظواهری نامتعارف و تولید محتواهایی سخیف و هجو باعث ایجاد آلودگی های بصری و صوتی در فضای فکری جامعه و مسمومیت ذهن مردم هستند.

این باور را پرورش می دهند که چرا انقدر زحمت و تلاش! بیا و خودت را عجیب  و غریب درست کن و خزعبلات تحویل جامعه بده و چه کسی به چه کسی است، یک شبه تعداد فالوورهای میلیونی به دست بیاور و شاخ شو. سلطان شو. برند شخصی یعنی این.

پول درآوردن و معروف شدن از این راحت تر! خداوند را شاکرم که ایران تحریم است و آن طرفی ها زیاد پی گیر سلطان ها و شاخ های ما نیستند!

یک جست و جوی ساده در گوگل انجام دهید. برندهای شخصی دنیا هر روز ارزش آفرین تر و نوآور تر از روز قبل هستند. هر روز در حال  تحول جامعه و گسترش خدمات جدید هستند. مرتب به دنبال کسب دانش و مطالعه در حوزه های جدید هستند. اصلا نباید تعجب کرد که چرا به همان سرعتی که آن طرف دنیا می سازند ما در این طرف دنیا نابود می کنیم. آن طرف دنیا یک نفر به دنبال احتمال زندگی بر روی کره مریخ تلاش میکند و با هوش مصنوعی می خواهد دنیا را متحول کند و این طرف دنیا یک نفر با گردن بند طلا و ماشین لوکس در یکی از مرفه ترین ایالت های آمریکا، لقب سخنران انگیزشی می گیرد!

مطالعه کنید، اطلاعات حوزه تخصصی خودتان را به روز نگه دارید، وقت ارزشمند خودتان را در شبکه های اجتماعی بیش از حد به هدر ندهید.

بیایید بسازیم.

بیافرینیم.

لااقل به قهقهرا نبریم و به فنا ندهیم.

انتهای پیام/ مرجان جانقربان – سخنران،مشاور و طراح در حوزه برندینگ