Skip to content
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • اجتماعی
    • امور اجتماعی
    • بهداشت و سلامت
    • حوداث
    • ورزشی
  • فرهنگی
    • فرهنگی – هنری
    • فیلم و سینما
    • تئاتر
    • موسیقی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • علم و فناوری
  • پیشنهاد سردبیر
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • کمکهای شما
  • Toggle search form

رتبه برند شما در المپیک چند است

Posted on ۱۴۰۰-۰۵-۱۶۱۴۰۰-۰۸-۰۳ By مرجان جانقربان

المپیک از بزرگترین رویدادهای ورزشی در عرصه جهانی و بهترین فرصت برای عرض اندام کشورهای مختلف دنیاست. اگر از دیدگاه برندینگ به این قضیه نگاهی داشته باشیم، شاید بتوان نام دیگر این رویداد را ( اتحاد برندهای ملی ) نامید. همانطور که از داستان زیبای نهفته در پشت لوگوی المپیک هم پیداست، ۵ حلقه متصل به هم نماد ۵ قاره دنیاست. اگر بخواهیم عمیق تر قضیه را بررسی کنیم، می توان از دو منظر به این موضوع توجه کرد که البته هر دو کاملا با هم مرتبط و تلفیق شده است :

۱ – پرسونال برندینگ یا برندینگ شخصی : هر شرکت کننده فارغ از اینکه چه ملیتی دارد با برنامه ریزی و استراتژی دقیق به عنوان یک برند شخصی در این رقابت جهانی حضور به هم می رساند. در این حالت در دو وضعیت کلی قرار خواهد گرفت. اگر از گردونه رقابت ها حذف شود، تجربه ای اندوخته و در فرصت های آتی با آمادگی لازم و در خور این رقابت شرکت خواهد کرد و اگر مدال آفرین باشد به منزله یک قدم ترقی در مسیر پلکان برند شخصی او محسوب می شود.

۲- برند ملی : با توجه به صحبتهایی که در بخش قبلی گفته شد خصوصا اگر نماینده کشور مربوطه افتخار آفرین باشد به منزله شناساندن وطن او در نزد جهانیان است. این تاثیرات تا جایی است که حتی بعدها بر روی روابط کسب و کار، مسایل اقتصادی، فرهنگی و… میان کشورها نیز موثر است. متاسفانه به دلیل تحریمهای متفاوتی که سالهاست کشور ما با آن رو به روست، امکان حضور در دنیای رقابتی برندهای مطرح کمتر فراهم است و محک خوبی در این زمینه نمی خوریم و اگر به مرور زمان به این وضعیت خو بگیریم و از کسب مهارت و آمادگی لازم غافل شویم عواقب سختی در انتظار برند ماست.

با یک مثال قضیه را  واضح تر می کنم . دانش آموزی را در نظر بگیرید که در یک مدرسه خیلی معمولی همیشه شاگرد ممتاز بوده و به یکباره او را به مدرسه ای با حضور نخبگان می فرستند و سرنوشت او از همین الان مشخص است!

چند سوال مهم اینجا مطرح می شود : اگر قرار بود برند شخصی یا سازمانی ما در رقابتی مشابه حضور به هم می رساند آیا آمادگی لازم را داشت؟ آیا می توانست در این سطح ظاهر شود؟ آیا می توانست نماینده شایسته ای برای کشور ما باشد؟

اگر از ابتدا استراتژی مناسبی برای توسعه برند سازمانی خود پایه گذاری کرده باشید و در کنار آن روی برند شخصی خود نیز سرمایه گذاری کرده باشبم، مهارتهای لازم در سطح پیشرفته و بین المللی را کسب کرده باشیم و تلاش و پشتکار مثال زدنی همراه با باور درونی داشته باشیم… احتمالا جواب سوالات مثبت است و کمتر جای نگرانی وجود دارد. اما اگر ما out of date باشیم و برنامه ریزی مناسبی برای حضور در عرصه جهانی نداشته باشیم، اگر برند ما سست بنیان باشد و…به نظر می رسد اگر با این شرایط در چنین عرصه ای شرکت نکنیم بهتر باشد.

به امید روزی  که برند شما بر سکوی قهرمانی مدال آور باشد و باعث افتخار کشور شود.

انتهای پیام/ مرجان جانقربان، سخنران،مشاور و طراح در حوزه برندینگ

برندینگ Tags:ارتباط امروز, المپیک, برندینگ, مرجان جانقربان

راهبری نوشته

Previous Post: راز توسعه‌نیافتگی ۵۰ ساله هورامان
Next Post: تشخیص سرطان پروستات با کمک یک آزمایش خون!

مطالب مرتبط

قلب کسب و کار شما دقیقا کجاست؟! برندینگ
تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ برندینگ
بوم برندینگ شخصی ( پرسونال برندینگ) برندینگ
مثلث برمودای برند شما چیست برندینگ
کرونا برند ماندگار تاریخ شد برندینگ
برندینگ و تبلیغات با طعم نوروزی برندینگ

ذره بین

عکس روز

اخبار پربازدید

  • خط قرمز! 2.6k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 1.8k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.8k views
  • کوویدـ۱۹ و جهانی که می‌شناختیم 1.1k views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 1k views

دکتر مژده نخلستانی حق

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2023/02/nakhlestani.mp3

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک، فرهنگ پذیری

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند
  • تمرکز رقبای اردوغان بر کثرت‌گرایی است
  • هشدار به خانواده ها؛ استفاده کودکان از موبایل ابتلا به سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد
  • غذای هفته: کاهش وزن با میان وعده ها (۳)
  • هشت پرسپولیسی در خطر از دست دادن دربی فینال
  • هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم
  • آب رودخانه هیرمند بنابر تصاویر ماهواره‌ای در سد کمال‌خان نگهداری می‌شود
  • لزوم تشکیل وزارتخانه یا سازمانی برای ساماندهی مهاجرین در ایران
  • هوش مصنوعی؛ همین حالا اینجاست 
  • غذای هفته: کاهش وزن با میان وعده ها (۲)
  • چگونگی ساماندهی سگهای ولگرد
  • قیمت گندم چقدر است؟
  • تولد شیرهای سفید ۴ قلو زیر نظر روانپزشک
  • تیک آبی به جی‌میل هم اضافه شد
  • غذای هفته: کاهش وزن با میان وعده ها (۱)
  • محمدنبی: سرمربی تیم امید ایرانی است
  • تامین روشنایی ۶ تونل محور “یاسوج به اصفهان” با تکنولوژیهای جدید
  • به دنبال ایجاد رصدخانه‌های غیرلرزه‌ای هستیم
  • چرا معلمان انگیزه کافی برای انجام پژوهش ندارند؟
  • هوش مصنوعی به کشف داروهای جدید سرعت می بخشد

فراارتباط

Copyright © ۱۴۰۲ ارتباط امروز.

Powered by PressBook Blog WordPress theme