Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • بیماری تبلیغات نوشتاری و هشتگ ها به بهانه کمپین های برندینگ برندینگ
  • تبدیل خط خطی‌ها به عکس توسط هوش مصنوعی فناوری اطلاعات
  • گلایه شهروندان ارومیه از توزیع ناعادلانه امکانات در سطح شهر ایران
  • اپ استور از امروز میزبان شبکه اجتماعی دونالد ترامپ؛ گوگل پلی جا ماند! فناوری اطلاعات
  • بسیار سفر باید تا پخته شود خامی اجتماعی
  • ویدئو/ بازگشایی بقاع متبرکه در استان خوزستان دیداری و شنیداری
  • عکس روز- وقتی تابلوهای راهنما و علائم شهرداری غلط نوشته می شود عکس روز
  • صبحانه در تیفانی فرهنگی

به حواس پنج گانه برند خود توجه کنید

Posted on ۱۳۹۷-۰۵-۰۲۱۳۹۹-۱۲-۲۰ By مرجان جانقربان هیچ دیدگاهی برای به حواس پنج گانه برند خود توجه کنید ثبت نشده

برند همانند یک موجود زنده است و همچون انسان ها دارای حس بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه است. احتمالا در ابتدا کمی برایتان عجیب و باور نکردنی است، بنابراین با پنچ مثال موضوع را واضح تر خواهم کرد.

۱-حس بینایی:

کلیه تبلیغات برند شما که در معرض دید مشتریان شماست مانند: لوگو، بیلبورد، بروشور، فضای داخلی و نحوه چیدمان سازمان، لباس کارکنان و…

۲-حس شنوایی:

پخش موزیک ملایم در سازمان، صحبت کارکنان شما با مشتری و…

۳-حس بویایی :

رایحه ای که در فضای شرکت است مانند: بوی محصولات خصوصا در مورد محصولات بهداشتی، آرایشی و مواد غذایی و…

۴-حس چشایی:

طعم محصولات به ویژه در مورد مواد غذایی، پذیرایی شما از مشتریان در محل سازمان و…

۵-حس لامسه :

دست زدن به بسته بندی محصولات و جنس آنها، روکش صندلی ای که مشتری شما در سازمان شما روی آن می نشیند و…

کمی موضوع مشخص تر شد. با توجه به اینکه علم برندینگ و روانشناسی در بخشهایی با هم در ارتباط هستند، باید به این نکته اشاره داشته باشم که از لحاظ روانشناسی شما زمانی بهترین حس را نسبت به چیزی دارید و از آن لذت می برید که هر پنج حس شما به طور هم زمان درگیر آن باشند. مثلا در هنگام غذا خوردن وقتی همه حواس خود را  معطوف می کنید، لذت خوردن دو چندان می شود. مزیت مهم دیگری که این تکنیک دارد و در روانشناسی با نام حضور در لحظه و یا ذهن آگاهی نام گذاری شده است این است که باعث می شود شما به غیر از انجام آن کار در آن واحد و در لحظه حال به چیز دیگری فکر نکنید و همین مساله برای شما آرامش واقعی را به ارمغان خواهد آورد.

همین موضوع در هنگام استفاده مشتری از برند شما اتفاق می افتد. برندهایی که موفق می شوند حواس پنج گانه را به خوبی به مشتریان خود منتقل کنند از امتیاز ویژه ای برخوردارند چون مشتری لذت و آرامش بیشتری خواهد داشت. البته باید خاطر نشان کنم که بعضی از حواس خصوصا چشایی و بویایی بیشتر در مورد محصولات و کسب و کارهای خاصی قابل استفاده است و استفاده از آن در سایر موارد بعضا مشکل خواهد بود.

اما توجه داشته باشید که برندهای مطرح دنیا همیشه تلاش می کنند به هر طریق ممکن مشتری را درگیر این حواس کنند تا ماندگاری و وفاداری به برند خود را افزایش دهند. به دلیل گستردگی حوزه های کسب و کار راهکارهای این تکنیک باید به صورت آموزش و مشاوره به صاحبین برند مورد نظر باشد اما با کمی تامل و صد البته خلاقیت می توانید یک سری موارد اولیه و حدااقلی را شناسایی و مشتریان خود را به وجد آورید.

برند شما زنده است پس به حواس آن توجه کنید!

مرجان جانقربان، مشاور برندینگ و طراح برند

انتهای پیام/

برندینگ

راهبری نوشته

Previous Post: مجموعه چهارجلدی “اسناد و پرونده‌های مطبوعاتی ایران، دهه ۸۰”
Next Post: قانون ممنوعیت تبلیغات خدمات سلامت در فضای مجازی

مطالب مرتبط

  • برای خداحافظی با برندتان آماده باشید برندینگ
  • برند شما رد صلاحیت شده است برندینگ
  • بیماری تبلیغات نوشتاری و هشتگ ها به بهانه کمپین های برندینگ برندینگ
  • کابوسی به نام مارکتینگ در اینستاگرام و تلگرام برندینگ
  • خط کسری برند شما چه عددی را نشان می دهد برندینگ
  • هفت سین برند شما شامل چه مواردی است برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 873 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 651 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا

فراارتباط

  • ماشینی که ابرنواخترها را در آزمایشگاه بازسازی می‌کند فناوری اطلاعات
  • بهبود تمرکز با نوشیدن چای اجتماعی
  • قهوه و کرونا اجتماعی
  • رتبه برند شما در المپیک چند است برندینگ
  • یک آنتی اکسیدان طبیعی برای پیشگیری از بیماری‌ها اجتماعی
  • پس از صد سال تنهایی، همه آمدند فرهنگی
  • کدام فرد واکسینه شده نیازمند آزمایش آنتی‌بادی است؟ اجتماعی
  • موارد پراکنده «آنفلوآنزا A» در کشور اجتماعی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme