Skip to content
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • اجتماعی
    • امور اجتماعی
    • بهداشت و سلامت
    • حوداث
    • ورزشی
  • فرهنگی
    • فرهنگی – هنری
    • فیلم و سینما
    • تئاتر
    • موسیقی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • علم و فناوری
  • پیشنهاد سردبیر
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • کمکهای شما
  • Toggle search form

به حواس پنج گانه برند خود توجه کنید

Posted on ۱۳۹۷-۰۵-۰۲۱۳۹۹-۱۲-۲۰ By مرجان جانقربان هیچ دیدگاهی برای به حواس پنج گانه برند خود توجه کنید ثبت نشده

برند همانند یک موجود زنده است و همچون انسان ها دارای حس بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه است. احتمالا در ابتدا کمی برایتان عجیب و باور نکردنی است، بنابراین با پنچ مثال موضوع را واضح تر خواهم کرد.

۱-حس بینایی:

کلیه تبلیغات برند شما که در معرض دید مشتریان شماست مانند: لوگو، بیلبورد، بروشور، فضای داخلی و نحوه چیدمان سازمان، لباس کارکنان و…

۲-حس شنوایی:

پخش موزیک ملایم در سازمان، صحبت کارکنان شما با مشتری و…

۳-حس بویایی :

رایحه ای که در فضای شرکت است مانند: بوی محصولات خصوصا در مورد محصولات بهداشتی، آرایشی و مواد غذایی و…

۴-حس چشایی:

طعم محصولات به ویژه در مورد مواد غذایی، پذیرایی شما از مشتریان در محل سازمان و…

۵-حس لامسه :

دست زدن به بسته بندی محصولات و جنس آنها، روکش صندلی ای که مشتری شما در سازمان شما روی آن می نشیند و…

کمی موضوع مشخص تر شد. با توجه به اینکه علم برندینگ و روانشناسی در بخشهایی با هم در ارتباط هستند، باید به این نکته اشاره داشته باشم که از لحاظ روانشناسی شما زمانی بهترین حس را نسبت به چیزی دارید و از آن لذت می برید که هر پنج حس شما به طور هم زمان درگیر آن باشند. مثلا در هنگام غذا خوردن وقتی همه حواس خود را  معطوف می کنید، لذت خوردن دو چندان می شود. مزیت مهم دیگری که این تکنیک دارد و در روانشناسی با نام حضور در لحظه و یا ذهن آگاهی نام گذاری شده است این است که باعث می شود شما به غیر از انجام آن کار در آن واحد و در لحظه حال به چیز دیگری فکر نکنید و همین مساله برای شما آرامش واقعی را به ارمغان خواهد آورد.

همین موضوع در هنگام استفاده مشتری از برند شما اتفاق می افتد. برندهایی که موفق می شوند حواس پنج گانه را به خوبی به مشتریان خود منتقل کنند از امتیاز ویژه ای برخوردارند چون مشتری لذت و آرامش بیشتری خواهد داشت. البته باید خاطر نشان کنم که بعضی از حواس خصوصا چشایی و بویایی بیشتر در مورد محصولات و کسب و کارهای خاصی قابل استفاده است و استفاده از آن در سایر موارد بعضا مشکل خواهد بود.

اما توجه داشته باشید که برندهای مطرح دنیا همیشه تلاش می کنند به هر طریق ممکن مشتری را درگیر این حواس کنند تا ماندگاری و وفاداری به برند خود را افزایش دهند. به دلیل گستردگی حوزه های کسب و کار راهکارهای این تکنیک باید به صورت آموزش و مشاوره به صاحبین برند مورد نظر باشد اما با کمی تامل و صد البته خلاقیت می توانید یک سری موارد اولیه و حدااقلی را شناسایی و مشتریان خود را به وجد آورید.

برند شما زنده است پس به حواس آن توجه کنید!

مرجان جانقربان، مشاور برندینگ و طراح برند

انتهای پیام/

برندینگ

راهبری نوشته

Previous Post: مجموعه چهارجلدی “اسناد و پرونده‌های مطبوعاتی ایران، دهه ۸۰”
Next Post: قانون ممنوعیت تبلیغات خدمات سلامت در فضای مجازی

مطالب مرتبط

قلب کسب و کار شما دقیقا کجاست؟! برندینگ
برند و لوگو، تفاوت یا تمایز؟ برندینگ
لطفا قیف مارکتینگ برند خود را افقی بگیرید برندینگ
لطفا “آستانه ادیسون” را در کسب و کار خود رعایت کنید! برندینگ
کسب و کار شما الماس است یا لبو ! برندینگ
جادوی تسخیر برند در ذهن مشتری برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

ذره بین

عکس روز

اخبار پربازدید

  • خط قرمز! 2.6k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.8k views
  • کوویدـ۱۹ و جهانی که می‌شناختیم 1.1k views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 1k views

دکتر مژده نخلستانی حق

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2023/02/nakhlestani.mp3

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک، فرهنگ پذیری

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • “هوش مصنوعی” ذهن شما را می خواند
  • طالبان مانع بازدید از سد کجکی شد
  • ایروان و باکو در هر توافقی، حقوق مردم را رعایت کنند
  • اردوغان با چه نگاهی دوباره انتخاب شد؟
  • شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند
  • تمرکز رقبای اردوغان بر کثرت‌گرایی است
  • هشدار به خانواده ها؛ استفاده کودکان از موبایل ابتلا به سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد
  • غذای هفته: کاهش وزن با میان وعده ها (۳)
  • هشت پرسپولیسی در خطر از دست دادن دربی فینال
  • هیات حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم
  • آب رودخانه هیرمند بنابر تصاویر ماهواره‌ای در سد کمال‌خان نگهداری می‌شود
  • لزوم تشکیل وزارتخانه یا سازمانی برای ساماندهی مهاجرین در ایران
  • هوش مصنوعی؛ همین حالا اینجاست 
  • غذای هفته: کاهش وزن با میان وعده ها (۲)
  • چگونگی ساماندهی سگهای ولگرد
  • قیمت گندم چقدر است؟
  • تولد شیرهای سفید ۴ قلو زیر نظر روانپزشک
  • تیک آبی به جی‌میل هم اضافه شد
  • غذای هفته: کاهش وزن با میان وعده ها (۱)
  • محمدنبی: سرمربی تیم امید ایرانی است

فراارتباط

Copyright © ۱۴۰۲ ارتباط امروز.

Powered by PressBook Blog WordPress theme