Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • «خانواده، اقتدار و انتقال دانش در خاورمیانه» خارجی
  • دختر ریسنده در کارخانه نخ یادداشت امروز
  • نقدی بر مقاله تاثیر دیجیتالی شدن آثار موسیقی پیشنهاد سردبیر
  • فوتی های سیلاب استان فارس به ۵ نفر رسید ایران
  • اپ نذری یاب، آسیبی ناخواسته بر ارزش ها فناوری اطلاعات
  • شبکه های اجتماعی ارتباط امروز کانال های خبری ارتباط امروز
  • نقش روزنامه‌نگاری “راه‌ حل‌گرا” در گزارشگری ویروس کرونا رسانه ها
  • تهران را بايد به خدا سپرد اجتماعی

درآمدزایی کارآفرینان رسانه‌های دیجیتال

Posted on ۱۳۹۷-۰۸-۳۰۱۳۹۸-۱۲-۲۱ By editor هیچ دیدگاهی برای درآمدزایی کارآفرینان رسانه‌های دیجیتال ثبت نشده

جاش مارشال که کار خبرنگاری را در سال ۲۰۰۰ از وبلاگ نویسی سیاسی آغاز کرد، در سال ۲۰۰۳ کارش را درآمد زا کرد و به گزارش نیویورک تایمز، برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ خبرنگاری دیجیتال  George Polk Award شده است. او در پادکستی ۴۷ دقیقه‌ای به نام Talking Points Memo در مورد کسب درآمد در عرصه‌ کارافرینی خبرنگاری دیجیتال و رسانه‌های خبری اینترنتی سخن گفته است.

وی در این پادکست با اشاره به اینکه وبسایت‌های خبری مستقل کوچک نمی توانند درآمدزا باشند، گفته است آن‌ها به رابطه‌ قوی با کاربران‌شان نیاز دارند. این درحالی است که بسیاری از رسانه‌های دیجیتال رابطه و تعامل لازم برای کسب درآمد از مخاطبان‌شان را ندارند. بنابراین رشد پرداخت حق اشتراک باید تدریجی باشد، نه ناگهانی. تی پی ام (رسانه‌ی آقای مارشال) مخاطبان خود را که حق اشتراک می پردازند، به مرور طی شش سال به دست آورده است. اشکال بسیاری از کسانی که با هدف درآمدزایی آگهی می سازند، آن است که در نهایت اگهی‌شان را با سمت و سوی کاربران فیس بوک تهیه می کنند و در نتیجه، مخاطبان و در نهایت، درآمد را به سمت فیس بوک می فرستند و خودشان سودی از آن نمی برند.

مارشال می گوید نیاید محصولات جدیدی ارائه دهید که شما را از هدف‌تان دور کند. زیرا تعداد کل مخاطبان یک رسانه‌ دیجیتال، معادل با تعداد حقیقی مخاطبان آن رسانه نیست. او می گوید از ۴ تا ۵ میلیون کاربر تی پی ام، نیمی از آن‌ها تنها یک بار در ماه به این وبسایت سر می زنند. بنابراین سرمایه گذاری را باید بر روی مخاطبانی کرد که ممکن است در درازمدت به رسانه وفادار بمانند.

با محاسبه‌ سرانگشتی روشن می شود که حدود شش دهم درصد از مجموع شمار کاربران را مشترکانی تشکیل می دهند که بابت استفاده از وبسایت پول پرداخت می کنند. اما برای مارشال آن‌چه بیش از این اعداد و ارقام اهمیت دارد، نشانه‌های تعامل مخاطبان است که شامل مخاطبانی می شود که چند بار در روز به وبسایت سر می زنند و کاربران وفاداری هستند. امید می رود که آن‌ها در ازای استفاده از وبسایت، حق اشتراک بپردازند. 

حدود ۹۵ درصد از محتوای وبسایت تی پی ام به رایگان قابل دسترس است. موادی که برای مشترکان ارائه می شود، شامل توضیح، تحلیل، پیشنینه‌ خبرنگاران و سردبیران و همچنین چرایی تهیه گزارش از موضوعات گوناگون است. او تاکید می کند وبسایتهای مستقل باید درامدزا باشند تا به حیات خود ادامه دهتد.

محمدحسن اسدی طاری

انتهای پیام/ عکس از: nyt.com

فناوری اطلاعات Tags:ارتباز امروز, رسانه های دیجیتال

راهبری نوشته

Previous Post: روزنامه نگاری آنلاین موبایلی، روزنامه نگاری پیشتاز در ایران
Next Post: دربی برندها هیجان انگیز است

مطالب مرتبط

  • رؤیت “حلقه آتش” در آسمان بخش‌هایی از آسیا و آفریقا فناوری اطلاعات
  • تعرفه رانژه و درانژه خطوط اینترنت ۶۰ هزار تومان شد فناوری اطلاعات
  • اف‌بی‌آی در چنگال اپل فناوری اطلاعات
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی فناوری اطلاعات
  • استیو جابز: تا چندسال دیگر رسانه مکتوب نخواهیم داشت فناوری اطلاعات
  • مکان یابی والدین توسط فرزندان با “دستیار گوگل” فناوری اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.8k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 819 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 590 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 581 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا
  • ویدئو ایسنا: ناگفته‌های اسکی ایران به روایت فیض‌الله بندعلی
  • یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک
  • توده
  • وضعیت «بیمه‌ها» با تغییر نظام ارزی دارو
  • پرویز تناولی در گفت‌وگو با ایسنا: هنوز هم زندگی در ایران را ترجیح می‌دهم
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول: برنامه رشد علمی و دانش بنیان اولویت جدی سال جاری است
  • کپی پیست و موج مکزیکی برندهای کشور
  • تلاش می‌کنیم پرداختی بیمار از هزینه‌های درمان کاهش یابد
  • زیرِ نگاهِ کلاغ‌ها
  • دم و بازدم ریه های شهر تهران

فراارتباط

  • پارچه هوشمندی که در “گرما” سرد و در “سرما” گرم می‌شود فناوری اطلاعات
  • اپ استور از امروز میزبان شبکه اجتماعی دونالد ترامپ؛ گوگل پلی جا ماند! فناوری اطلاعات
  • ۲۱ جمله الهام بخش از موفق‌ترین مدیران فناوری دنیا فناوری اطلاعات
  • تصویر مریخ‌نورد کنجکاوی از ۲ سیاره زمین و زهره فناوری اطلاعات
  • دریای مدیترانه و جزایر آن از منظر فضا فناوری اطلاعات
  • پیش‌بینی احتمال ابتلا به ۲۰ بیماری با کمک هوش مصنوعی فناوری اطلاعات
  • شما به کدام ویروس مبتلا هستید؟ کرونای فقرا یا کرونای ثروتمندان؟/ مصوبه‌ای برای بیمه درمانی کرونا اجتماعی
  • رواج غلط نوشتن و غلط حرف زدن فرهنگی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme