Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • کارگردانی بهنوش بختیاری در پروژه سینمایی اخبار
  • تقابل روسیه و اکراین خارجی
  • رییس جدید سازمان فرهنگ اسلامی معرفی شد اخبار
  • گزارشگری برای روزنامه نگاران رسانه ها
  • علایق ورزشی بانوی اسکی باز ایرانی + فیلم دیداری و شنیداری
  • سالروز تولد گوگل خبرنگار فناوری اطلاعات
  • بازیگری برایم تمام نمی‌شود گفت و گو
  • تصویر مریخ‌نورد کنجکاوی از ۲ سیاره زمین و زهره فناوری اطلاعات

تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ

Posted on ۱۴۰۰-۰۲-۱۱۱۴۰۰-۰۸-۰۳ By مرجان جانقربان

یکی از عوامل مهمی که ما را در پیشبرد کسب و کارمان و حتی زندگی شخصی یاری می رساند، آگاهی از واژگان و مفاهیم اساسی به معنای درست آنهاست. چه بسا سالیان سال ما فعالیتی را تحت عنوانی انجام دهیم که از پایه نادرست است و بعدها عواقب بد ناشی از این ناآگاهی گریبان ما را خواهد گرفت و آنجاست که ممکن است دیگر راهی برای جبران باقی نمانده باشد.

با این مقدمه وارد مبحثی می شوم که با وجود اینکه سالها در کشورمان مطرح است و اشخاص زیادی در این خصوص ادعای تخصص دارند اما هنوز راه درست خود را پیدا نکرده و همچنان ناشناخته و یا مبهم است. اگر کسب و کار خود را مانند یک پازل در نظر بگیریم.

کسب و کاری که قرار است کمک کند تا برند ما توسعه بیابد. قطعات متفاوتی برای نکیمل این پازل مورد نیاز است. یکی از این قطعات مارکتینگ یا بازاریابی است. وارد تعاریف بازاریابی و مباحث تیوریک و دانشگاهی نمی شوم چون در دنیایی هستیم که با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می توان آن ها را یافت و در صورت اینکه تمایل دارید منبع موثقی برای آن داشته باشید به شما پیشنهاد می کنم اینجا را ببینید.

به موضوع اصلی بر می گردم… برند شما با استراتژی ها و تاکتیکهایی که تبلیغات و فروش نیز از زیر مجموعه های آن محسوب می شود می تواند در بازار فعالیت داشته باشد اما هرگز انتظار نداشته باشید که برند شما که فرزند کاری شما به حساب می آید و دقیقا مانند یک انسان تمامی خصوصیات انسانی در اکثر موارد در مورد آن صادق است، به جایگاهی که شایستگی آن را دارد و کمال مطلوب است برسد و تنها مانند شخصی است که از خواب بیدار می شود، غذا می خورد، سر کار می رود و می خواد و مجدد این چرخه تکرار می شود.

بدین معنی که تنها گذران زندگی را انجام می دهد و بر همین اساس بدون اغراق باید گفت که برندینگ قطعه دیگری از پازل برند شماست و در حقیقت هسته مرکزی مارکتینگ را تشکیل می دهد. برای روشن تر شدن موضوع در زیر تفاوت های این دو را شرح خواهم داد ضمن اینکه تاکید می کنم هر دو مقوله برای برند شما ضروری است و مکمل یکدیگر محسوب می شوند. می پردازم به برخی از تفاوتهای مهم این دو تکه از پازل :

  1. برندینگ مجموعه شخصیتها و ارزشهاست… مارکتینگ توسعه کالا یا خدمات است که پیام نهایی فروش را در پی دارد. بنابراین مارکتینگ بیشتر به دنبال نتایج کمی، کوتاه مدت و سریع است اما برندینگ به دنبال نتایج کیفی و طولانی مدت است.
  2. برندینگ مثل خورشید است. منبع نور و گرما. دلیل وجود برند ماست و اینکه چه کسی هستیم. برندینگ یک ویژن یا چشم انداز است. یک طرز تفکر. ماکتینگ مانند ماه است. بازتابی از نور خورشید. مارکتینگ بیشتر یک فرآیند است.
  3. برندینگ چیزی است که وقتی مارکتینگ از در خارج می شود، باقی می ماند. بدین مفهوم که شما مالک مارکتینگ هستید اما مشتریان و کسانی که وقتی از اتاق خارج می شوید در مورد برند شما صحبت خواهند کرد و حقایق را آن زمان خواهند گفت، مالک برند شما هستند. این مشتریان هستند که به شما می گویند برند شما چیست.
  4. مارکتینگ خریداران را فعال می کند و برندینگ آنها را وفادار می کند. برندینگ زمینه مارکتینگ است و اول می آید. پیامد اهمیت دادن به برندینگ برای برند شما، وفاداری، ماندگاری و اعتماد در ذهن مشتریان است.
  5. با توجه به روی کار آمدن مباحثی مانند بازریابی ۳ که در آن ذهن،قلب و روح مشتری را هدف قرار می دهد و همچنین مباحثی مانند CEM  که خلق تجربه ای خوب برای مشتریان است اما همچنان نواقصی وجود دارد که برطرف کردن آن به راحتی توسط برندینگ با خلق ارزشهای منحصر به فرد و تجربیات به یاد ماندنی به گونه ای کخ خود مشتری از اینکه برند شما بخشی از زندگی او شده است احساس غرور می کند و به خود می بالد.
  6. برندینگ باعث می شود نه تنها مشتریان بلکه کارکنان شما نیز به خود افتخار کنند و همسو با یرند شما پیش بروند و احساس ارزشمند بودن کنند.

در خاتمه خاطر نشان می کنم که استراتژی های مارکتینگ و برندینگ باید هماهنگ و یکپارچه باشند و ضمنا دو نکته را فراموش نکنیم که علاوه بر این دو قطعه، قطعات زیاد دیگری نیز برای تکمیل پازل برند شما مورد نیاز است…مالی، منابع انسانی، تحقیق و توسعه و … و دوم اینکه باید مه تنها به برندینگ سازمانی بلکه به برندینگ شخصی نیز توجه خاص نمود. امید به آنکه با استفاده از تخصص و کمک مشاورین این حوزه برندهای کشورمان به مرور زمان به جایگاهی که شایسته آن هستند دست یابند.

انتهای پیام/ مرجان جانقربان – سخنران،مشاور و طراح در حوزه برندینگ

برندینگ Tags:ارتباط امروز, بازاریابی, برندینگ, مارکتینگ, مرجان جانقربان

راهبری نوشته

Previous Post: آموزش باینری آپشن
Next Post: اکبر عبدی در روزهای آبی

مطالب مرتبط

  • برندینگ و تبلیغات با طعم نوروزی برندینگ
  • سوزن برند خود را درست نخ کنید برندینگ
  • قلب کسب و کار شما دقیقا کجاست؟! برندینگ
  • هفت سین برند شما شامل چه مواردی است برندینگ
  • حضور سلبریتی ها در کمپین های برندینگ، موفقیت یا شکست؟ برندینگ
  • برند خود را خانه تکانی کنید برندینگ

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 874 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 652 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا

فراارتباط

  • اگر می دانستی با آمدنت، انسانیت می رود اجتماعی
  • آیا افزایش شبکه های اجتماعی گرایش به وبلاگ نویسی را کمتر کرده است؟ فرهنگی
  • نقد و ارزیابی ساعت کاری کارگران اجتماعی
  • روزنامه نگاری آنلاین موبایلی، روزنامه نگاری پیشتاز در ایران رسانه ها
  • روانگردان‌ها بعد از ۴ سال «زنان» را به آخر خط می‌رسانند زنان
  • داوری؛ فروغ امید در توسعه قضایی اجتماعی
  • افزایش چند برابری مخاطبان و گسترش ارتباطات بین‌المللی انجمن‌های علمی فرهنگی
  • در سوگ علی معلم فرهنگی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme