Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • مقایسه وضعیت اینترنت ثابت ایران با دنیا فناوری اطلاعات
  • بسیار سفر باید تا پخته شود خامی اجتماعی
  • تلسکوپ قدرتمند “جیمز وب” تا سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب می شود دیداری و شنیداری
  • آگاهی از مسائل حقوق داوری در تنظیم قراردادها اجتماعی
  • گزارشگری برای روزنامه نگاران رسانه ها
  • هنگام بستن بار سفر، این نکات را فراموش نکنید گالری فیلم
  • شایعات درمورد کمبودهای دارویی مصداق تشویش اذهان عمومی است اجتماعی
  • بازخوانی شکایت احمدرضا عابدزاده از یک روزنامه ورزشی به روایت دنیای قلم اجتماعی

مخاطب تلویزیون

Posted on ۱۳۹۴-۰۹-۰۱۱۴۰۰-۱۰-۱۴ By editor هیچ دیدگاهی برای مخاطب تلویزیون ثبت نشده

هانیه صباغیان

مخاطبان تلویزیون فراوانند و ناشناس. عضو گروه مخاطبان بودن، یعنی داشتن ارتباط و به نوعی شکل گرفتن با برنامه های تلویزیونی. مک کویل (۱۹۶۹) عقیده دارد که این درگیر شدن با تلویزیون و دیگر رسانه های عمومی، ابزاری برای عضویت در جامعه مدرن به وجود می آورد.

اشخاص و گروه های بیننده تلویزیون با توجه به برنامه خاصی که می بینند مخاطب تعریف می شوند؛ آن ها همچنین بر اساس ژانر یا نوع محصول مصرفی شان تعریف می شوند، مثل مخاطبان برنامه های ورزشی یا سریال های خانوادگی. همچنین مخاطبان بر اساس سابقه اجتماعی شان نیز مشخص می شوند، مانند سن، جنس، طبقه اجتماعی، گروه نژادی، سبک زندگی و غیره.

تحقیق درباره کاربرد ها و لذت ها نشان می دهد که مخاطب صرفا دریافت کننده پیام است، زیرا مخاطب از تلویزیون و دیگر رسانه های عمومی برای رفع نیاز های مشخصی استفاده می کند که شامل: نیاز به فرار از نگرانی و روزمرگی، نیاز به اطلاعات درباره دنیای نزدیک و دورتر، نیاز به مصاحبت، نیاز به توصیه درباره نحوه برخورد با مشکلات و روابط شخصی و نیاز اشخاص به ارزیابی هویت خود در مقابل ارزش ها و سبک زندگی دیگران است. این تحقیق همچنین نشان داد که اشخاص به شیوه هایی منحصر به فرد از رسانه های جمعی استفاده می کنند با انتخاب برنامه های خاص برای ارضای نیاز های خاص خود؛ همچنین مشخص کرد مفاهیم و لذت هایی که مخاطب از تلویزیون کسب می کند با پنداشت سازندگان برنامه ها متفاوت است.

انتهای پیام/برگرفته از کتاب راهنمای شناخت تلویزیون نوشته مک کوئین 

رسانه ها Tags:معرفی کتاب

راهبری نوشته

Previous Post: سندرم استکهلم در محتوای سریالهای ترکیه ای
Next Post: مارپیچ سکوت در فضای مجازی

مطالب مرتبط

  • شکایت عضو بسیج دانشجویی ثارالله از عباس معروفی رسانه ها
  • ارائه سبک متفاوت از خبر در «چاپ اول» رسانه ها
  • افزایش بلاگرها و توسعه وبلاگ نویسی رسانه ها
  • رسانه های جمعی در تاجیکستان رسانه ها
  • تحقیقات روزنامه نگاری رسانه ها
  • رفع خطاهای حرفه ای در تهیه پادکست رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.8k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 819 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 590 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 581 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا
  • ویدئو ایسنا: ناگفته‌های اسکی ایران به روایت فیض‌الله بندعلی
  • یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک
  • توده
  • وضعیت «بیمه‌ها» با تغییر نظام ارزی دارو
  • پرویز تناولی در گفت‌وگو با ایسنا: هنوز هم زندگی در ایران را ترجیح می‌دهم
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول: برنامه رشد علمی و دانش بنیان اولویت جدی سال جاری است
  • کپی پیست و موج مکزیکی برندهای کشور
  • تلاش می‌کنیم پرداختی بیمار از هزینه‌های درمان کاهش یابد
  • زیرِ نگاهِ کلاغ‌ها
  • دم و بازدم ریه های شهر تهران

فراارتباط

  • «زنان» چگونه هوای سلامتی خود را داشته باشند؟ زنان
  • مراقب استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی باشید فناوری اطلاعات
  • آخرین عضو ماهواره‌های “بیدو” به فضا پرتاب شد فناوری اطلاعات
  • آیا تاثیرپذیری از رسانه ها انکارناپذیر است؟ رسانه ها
  • برند خود را خانه تکانی کنید برندینگ
  • شکایت طلاب از ۱۵ بازیگر زن به‌خاطر گل سر و کلاه لبه‌دار اجتماعی
  • درآمدزایی کارآفرینان رسانه‌های دیجیتال فناوری اطلاعات
  • لازارسفلد، بنیانگذار رادیوپژوهی فرهنگی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme