Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • راهکارهای تامین «سلامت روان» خبرنگاران و مصاحبه‌شونده‌ها در زمان بحران‌ها رسانه ها
  • مقررات جدید خدمات ارزش افزوده فناوری اطلاعات
  • تلسکوپ قدرتمند “جیمز وب” تا سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب می شود دیداری و شنیداری
  • نقبی بر نظام سلامت اجتماعی
  • خبر تلویزیونی فرهنگی
  • ورود ماهی تن گیاهی به رستوران‌ها از سال آینده! اجتماعی
  • وزیر بهداشت: پیگیر تایید واکسن های داخل توسط سازمان جهانی بهداشت هستیم اخبار
  • مفاهیم کلیدی در سواد رسانه­‌ای یادداشت امروز

مربع برندینگ به چه معنی است

Posted on ۱۳۹۸-۰۳-۲۱۱۴۰۰-۰۷-۲۷ By مرجان جانقربان هیچ دیدگاهی برای مربع برندینگ به چه معنی است ثبت نشده
احتمالا از این عنوان تعجب کردید. اما مطمئن باشید قصد صحبت کردن در مورد مباحث ریاضی را ندارم. چندی پیش ارائه یک سری بیلبوردهای تبلیغاتی از سوی برخی برندها با جملاتی نامناسب و دور از اخلاق کسب و کار حرفه ای و در کنار آن شیطینت یک طراح برای ایجاد تمپلیتهای آماده مشابه بیلبوردهای مورد نظر و انعکاس اخبار مفصل آن در یکی از روزنامه ها باعث ایجاد حرف و حدیث هایی موافق و مخالف در این زمینه شد. 
همیشه وقتی نام چارچوب میان می اید معمولا تصویر یک مربع در ذهن ما نقش می بندد.
 
خیلی خوب است که چارچوب ها و پارادایم های ذهنی خود را به روز کنیم. در نوشته های پیشین نیز همیشه تاکید بنده روی این مساله را به کرات ملاحظه کرده اید. کنار گذاشتن تفکرات و نگرش های پوسیده، منقضی و کهنه باعث روند رو به رشد ما نه تنها در حوزه برند بلکه در تمامی جوانب زندگی خواهد شد. یک امای بزرگ اینجا وجود دارد. تغییر چارچوب و یا شکستن آن مانند یک چاقو است. با چاقو هم می توان روی پوست درختان یادگاری نوشت و به محیط زیست آسیب رساند و هم می شود پوست میوه را کند.
 
این موضوع به هیچ عنوان بدین معنا نیست که شما آزاد هستید هر عملی که می خواهید انجام دهید و نام آن را خلاقیت و بهانه اجرای آن را شکستن چارچوب بگذارید. گرچه انسانها روی کاغذ کاملا ازادند هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند، اما در زندگی واقعی چنین نیست و عواقب برخی کارها انچنان تاوان سنگینی برای فرد و یا سازمان مربوطه دارد که حتی می تواند آن را تا ورطه نابودی نیز پیش ببرد.
 
متاسفانه به دلایل متعدد نمی خواهم تصاویر مربوط به بیلبوردهای مورد نظر را در این متن قرار بدهم و تنها به اشاره کردن به نکات حرفه ای کار بسنده میکنم. برندینگ یک امر تخصصی و علمی است.
 
حتی اجازه بدهید بهتر بگویم هم علم است و هم هنر. همانطور که قبلا هم اشاره کردم برندینگ مانند یک پازل است که شما باید به بخش های مختلف آن توجه کنید و قطعات را کنار هم بگذارید تا پازل شما تکمیل شود.هر بخش یا بخش هایی از آن در تخصص افرادی خاص است که شما با مشورت با آنها مسیر صحیح را طی خواهید کرد.یکی از این بخشها، قسمت تبلیغات برند شماست.
 
بخشی بسیار حساس از این منظر که مانند ویترین هویتی برند است و مخاطب بدون اطلاع از پشت پرده های استراتژی های برند شما، آن را می بیند و بر آن اساس تصویر و شخصیت برند شما در ذهن او نقش خواهد بست و با روی کار آمدن فضای آنلاین، حساسیت این بخش نیز بالاتر رفته است به صورتی که در کسری از ثانیه تبلیغات برند شما در معرض دید میلیون ها نفر در سراسر دنیا قرار میگیرد.
 
یکی از زیربناهای اصلی این بخش ایده پردازی و اعمال خلاقیت به منظور تمایز برند شما نسبت به رقبا و همچنین جلب توجه مخاطبین به شیوه مناسب و اصولی است.تصور کنید شخصی برای متفاوت بودن و یا جلب توجه در یک مهمانی لباسی را بر تن کند که از لحاظ رنگ بندی و المانهای دیگر بسیار یک دست و هماهنگ باشد در مقابل شخصی که به بهانه چارچوب شکنی لباسی پاره بر تن داشته باشد.چه تصویری از این دو شخص در ذهن شما نقش می بندد؟ چه شخصیتی برای آنها قائل هستید؟ از نظر شما هویت آنها چگونه است؟ با کدام یک از این افراد احتمال ایجاد معاشرت و صحبت کردن را بیشتر می دانید؟
انجام تبلیغات محیطی که یکی از بزرگترین نقاط تماس برند شما یا در اصطلاح touch point برند شماست و در معرض دیدگان قرار می گیرد، باید دارای سناریوی منحصر به فرد و خلاقانه باشد. اما اگر هدف این سناریو با هدف ” به هر طریق دیده شدن باشد” برند شما را از دنیای کسب و کار محو خواهد کرد. یکی از اهداف این سناریو باید علاوه بر نمایش مناسب برند شما، اشاعه زیبایی و ترویج فرهنگ صحیح باشد. این کار بخش اعظمی از مسئولیت اجتماعی هر برند است.
متاسفانه اخیرا در این زمینه برخی برندها به طریقی عمل کردند که یک طراح نیز در ادامه این روند دست به تولید یک سری تمپلیتها زد. “بدین منظور که اگر قرار است جمله ای مستهجن بر روی بیلبورد تبلیغاتی قرار بگیرد و لوگویی نیز در کنار آن باشد، بنده کار شما را راحت می کنم و از قبل تمپلیت را اماده کرده ام”. بفرمایید و لوگوی خود را در کنار ان بگذارید! این کنایه از طرفی قابل تحسین نیز هست و تلنگری است به صاحبان برندهایی که تصور می کنند به هر قیمتی باید در بین رقبا دیده شوند و مخاطب در مورد انها صحبت کند. اما دریغ از انکه بی خبر هستند از عواقبی که در انتظار برند آنهاست.
امیدوارم که با الگو برداری صحیح از برندهای دنیا و همچنین مشاوره با افراد متخصص، از اینگونه موارد تکرار نشود و حوزه برندینگ در بخش تبلیغات، از الودگی های بصری و فرهنگی پاکیزه بماند. مراقب باشید که مربع برند خود را به چه قیمتی می شکنید.
 
مرجان جانقربان- سخنران،مشاور و طراح در حوزه برندینگ
انتهای پیام/
برندینگ Tags:ارتباط امروز, مرجان جانقربان

راهبری نوشته

Previous Post: تصاویر خون و خشونت و کودک آزاری در رسانه های ما چه می کنند؟
Next Post: بانوان متخصص ارتباطات و هنر، داوران مسابقات سالیانه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر

مطالب مرتبط

  • تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ برندینگ
  • هفت سین برند شما شامل چه مواردی است برندینگ
  • کرونا،بهانه ای دیگر برای رکود کسب و کار برندینگ
  • به حواس پنج گانه برند خود توجه کنید برندینگ
  • ژنتیک و وراثت برند شما برندینگ
  • سوزن برند خود را درست نخ کنید برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 874 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 652 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • مروری بر تحولات گفتمان های تاریخ فرهنگی معاصر ایران
  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟

فراارتباط

  • تشخیص زودهنگام سرطان پروستات با کمک یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی فناوری اطلاعات
  • رؤیت “حلقه آتش” در آسمان بخش‌هایی از آسیا و آفریقا فناوری اطلاعات
  • هفتاد و پنجمین سالگرد روز D اجتماعی
  • درباره سینما درایوین؛ ترمز تعطیلی سینما و جای خالی بوق و چراغ و هیجان! رسانه ها
  • پهپادها دستیار پلیس دبی می‌شوند! اجتماعی
  • عشق آهنی فرهنگی
  • عوامل موثر بر بهبود رتبه بندی یک سایت موفق فناوری اطلاعات
  • کدام فرد واکسینه شده نیازمند آزمایش آنتی‌بادی است؟ اجتماعی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme