Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • خط کسری برند شما چه عددی را نشان می دهد برندینگ
  • راهبرد توییتر برای مبارزه با اخبار جعلی ناموفق است فناوری اطلاعات
  • معاون رگولاتوری: وضعیت کیفی اینترنت بهتر شده است فناوری اطلاعات
  • مارپیچ سکوت در فضای مجازی فرهنگی
  • یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک یادداشت امروز
  • شبکه های اجتماعی؛ اتصال یا ارتباط پیشنهاد سردبیر
  • بیست و یکمین دوره جشن حافظ برگزار شد اخبار
  • دشواری‌های دنیای مادران دانشجو Podcast

جادوی تسخیر برند در ذهن مشتری

Posted on ۱۳۹۶-۱۰-۰۳۱۳۹۹-۱۲-۲۱ By مرجان جانقربان هیچ دیدگاهی برای جادوی تسخیر برند در ذهن مشتری ثبت نشده

جادوی تسخیر برند شما در ذهن مشتری در بیست و چهار ساعت شبانه روز؛ توهم یا واقعیت؟ قطعا این سوال را بارها از خود پرسیده اید که چرا مشتریان به برند ما اهمیت لازم را نمی دهند؟ چرا فضای کسب و کار همچنان در رکود باقی مانده است؟ مطمئنا هر کسب و کاری خواهان آن است که مشتریانش بیست و چهار ساعت شبانه روز به برند او فکر کنند. اما باید این موضوع را از زاویه روانشناسی ذهن مشتری مورد بررسی قرار داد. در دنیای امروزی دغدغه های ذهنی افراد زیاد است. هر شخصی به نوع خود مشکلات زندگی و کاری متفاوتی دارد. گاهی شنیده می شود که حتی صاحب نظران عرصه برندینگ و تبلیغات، این توهم را ایجاد می کنند که شما می توانید با تکنیکهای خاصی ذهن مشتریان را مرتب به برند خود معطوف کنید.

به صراحت باید بگوییم که در دنیای واقعی اتفاق دیگری می افتد. این تفکر که شما توقع داشته باشید در تمام طول روز و اکثر اوقات افراد به برند شما فکر کنند و یا به طور مرتب محصولات شما را خریداری کنند یک توهم است. اجازه بدهید با یک مثال بسیار ساده و کمک گرفتن از یک مدل روانشناسی بحث را کمی بازتر کنیم. براساس هرم نیازهای مازلو که تصویر آن در زیر قرار داده شده است ، تا زمانی که افراد درگیر سطوح یک و دو یعنی فیزیولوژیک و امنیت باشند، کار بسیار مشکلی پیش روی کسب و کارها خواهد بود تا بتوانند برند خودشان را در ذهن مخاطب ماندگار کنند و جایگاه سازی مناسبی را انجام بدهند.

مازلو

خیلی خلاصه باید اشاره کنیم که سطوح پایینی یعنی فیزیولوژیک و امنیت، جز نیازهای اولیه هر انسان هستند. تا زمانی که مخاطب درگیر این سطوح باشد و نتواند انها را برآورده کند، قطع به یقین ذهن او به سختی  به سمت و سوی دیگری خواهد رفت. در این حالت بسیار کار مشکل می شود که برندی بخواهد در ذهن افراد جایگاه خود را پیدا کند و ماندگار شود. در کشور ما به جرات می توان گفت که بیشار افراد در این دو سطح درگیر هستند. حال سوال اینجاست که چگونه یک برند میتواند وارد این ذهن درگیر شود؟

لازم به ذکر است در این جا به دنبال تئوری ها و مدل ها نیستیم، بلکه  بر اساس تجارب عملی که تا به حال در بطن بازار و کسب و کار داشتیم به دنبال راه حل و ایجاد نگرش صحیح هستیم. یکی از کلیدی ترین تکنیکی که می تواند در این راه کارگشای ما باشد، مساله نظرسنجی از خود مشتریان است. دغدغه های ذهنی مشتریان را فقط از زبان خودشان بشنوید و به آنها خوب گوش دهید. شما تنها زمانی می توانید برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید که در ابتدا مشغولیات ذهنی او و نیازهای اولیه او را در حد توان برطرف کنید و بدین گونه توجه او را به سمت خود جلب کنید.

به عنوان نمونه می توان به این مثال اشاره کرد که به دلیل مشغولیات زندگی افراد، بسیاری از کسب و کارها فرآیند تحویل محصول در منزل را وارد کسب و کار خود کرده و با این شیوه ساده یکی از نیازهای مشتری را برطرف کرده اند. نیازی که شاید به ظاهر ارتباطی به نوع محصول ارائه شده از سمت کسب و کار شما نداشته باشد اما در واقع با این کار شما برای مشتریان خود ارزش ایجاد کرده اید. ارزشی که به طور غیر مستقیم برند شما را در ذهن آنها حک خواهد کرد.

البته نکته ای که در ابتدای مبحث متذکر شدیم را فراموش نکنید. شما هیچ گاه نخواهید توانست کاری کنید که مشتریان در طول شبانه روز به برند شما فکر کنند. شما تنها می توانید بخشی از نیازهای اولیه مشتری را برطرف نموده و احتمال اینکه به مرور زمان مخاطب به شما توجه بیشتری نسبت را به سایر رقبا داشته باشد، بالا برده و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کرده اید. کاریکاتوری که در ابتدای متن قرار داده شده دقیقا به همین مساله اشاره دارد. این هنر شماست که بتوانید با شیوه های خلاقانه و عین حال ساده، برند خود را وارد ذهن آنها کنید. شیوه هایی که احتمال ماندگاری برند شما در ذهن انها را نسبت به رقبا افزایش دهد.

انتهای پیام/ مرجان جانقربان

برندینگ

راهبری نوشته

Previous Post: حفظ امنيت در جهان الکترونيکی
Next Post: تهران را بايد به خدا سپرد

مطالب مرتبط

  • ریشه برند شما چند سانتیمتر است؟ برندینگ
  • کرونا،بهانه ای دیگر برای رکود کسب و کار برندینگ
  • لطفا برند خود را تحریم کنید برندینگ
  • لطفا “آستانه ادیسون” را در کسب و کار خود رعایت کنید! برندینگ
  • مثلث برمودای برند شما چیست برندینگ
  • کرونا برند ماندگار تاریخ شد برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 873 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 651 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا

فراارتباط

  • خشت اول برندتان را راست بچینید برندینگ
  • دریاچه‌ای که آب شده است! فناوری اطلاعات
  • راهکارهای تامین «سلامت روان» خبرنگاران و مصاحبه‌شونده‌ها در زمان بحران‌ها رسانه ها
  • فردوسی فرهنگی
  • حالت تدافعي در كاركرد رسانه اي پاسخ نمي دهد رسانه ها
  • روزنامه نگاری آنلاین موبایلی، روزنامه نگاری پیشتاز در ایران رسانه ها
  • مراقب استفاده از آنتی ویروس کسپرسکی باشید فناوری اطلاعات
  • مدیریت بحران یا تلاش جمعی اجتماعی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme