Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • عکس روز-سال نو و حال نو عکس روز
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت فرهنگی
  • لازارسفلد، بنیانگذار رادیوپژوهی فرهنگی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها یادداشت امروز
  • نوبل “فیزیک” و “شیمی” ۲۰۲۰ به زنان رسید خارجی
  • شهرداری سیرجان نایب قهرمان فوتبال باشگاههای آسیا زنان
  • رسانه ها بازیگر مهم در ساختار جامعه یادداشت امروز
  • نگاهی به کلکسیون فرهنگی و تاریخی افغانستان«فریدالله ادیب آیین» فرهنگی

رشد بی سابقه ویدئو استریمینگ در سال ۲۰۱۶

Posted on ۱۳۹۶-۰۳-۱۰۱۳۹۸-۱۲-۲۲ By editor هیچ دیدگاهی برای رشد بی سابقه ویدئو استریمینگ در سال ۲۰۱۶ ثبت نشده

حانیه شرفی*: ویدئو استریمینگ زنده (لایو) کانسپت جدیدی نیست ،آنچه جدید است فراوانی و در دسترس بودن فناوری و اپلیکیشن هایی است که دست یابی به استریمینگ را برای کاربران بیشتری ممکن می سازد. دیگر نیازی به هزینه و سرمایه گذاری های هنگفت برای سخت افزار و نرم افزارهایی نیست که تنها بزرگترین برندها استطاعتش را دارند.

دورنمایی از ویدئو استریمینگ

از دیدیگاه نه چندان تکنیکی، ویدئو استریمینگ عبارت است از ارسال آنلاین و فوری محتوی با فرمت فشرده به کاربر یا مخاطب نهایی. با این فناوری دیگر نیاز نیست کاربران تا پایان دانلود فایل صبر کنند آنها می توانند به محض دریافت، محتوای فایل را در قالب استریم های دنباله دار تماشا کنند. ویدئوی فرستاده شده فشرده نبوده و به محض رسیدن به کاربر مورد نظر پخش می شود. ویدئو استریمینگ لایو، شامل یک منبع می شود که ویدئو را ضبط، کد گذاری کرده و فرستاده است و همچنین یک شبکه انتقال محتوی دارد که ویدئوی مربوطه را بین بینندگان توزیع می کنند.

نخستین ویدئو استریمینگ زنده اواسط دهه ی ۱۹۹۰ به وقوع پیوست که استریمینگی دنباله دار از یک لوکیشن نبود. درسال۱۹۹۵بازی های پلی آف لیگ اصلی بیسبال در اینترنت به صورت استریم پخش شد.

درحال حاضر ویدئو استریمینگ لایو به ابزاری کلیدی برای بازاریابی و برقراری ارتباط تبدیل شده است که به برندها کمک می کند تا به مخاطبان آنلاین خود دسترسی پیدا کنند. با وجود مجموعه ای از اپلیکیشن های ارزان و رایگان، تهیه ویدئو استریمینگ همچون گذشته به سرمایه گذاری های هنگفت نیاز ندارد.

معرفی تعدادی از اپلیکیشن های ویدئو استریمینگ

پریسکوپ: این اپلیکیش استریمینگ لایو توییتر برای نخستین بار در مارس ۲۰۱۵ وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون شهرت بسیاری یافته است. این اپلیکیشن فرصتی فراهم آورد تا برندهای مختلف از طریق یک کانال مرتبط با مخاطبان هدف خود تعامل داشته و در آنها انگیزه ایجاد کنند. این اپلیکیشن به کاربران امکان می دهد تا استریمینگی زنده از یک رویداد را دریافت کرده و آنرا حتی ۲۴ ساعت پس از رخداد تماشا کنند. کمپانی ها می توانند از این اپ استفاده کرده و رویدادهایی که برای کاربران بیشترین اهمیت را دارند، به سرعت در اختیارشان قرار دهند.

فیسبوک لایو: این شبکه اجتماعی به تقلید از توییتر در اوت ۲۰۱۵ فیسبوک لایو را راه اندازی کرد. این دو اپلیکیشن (فیسبوک لایو و توییتر) در اساس مشابه یکدیگرند با این تفاوت که فیسبوک لایو فقط در اختیار چهره های عمومی است که از طریق برنامه Mentions  صفحاتشان تایید شد باشد. فیسبوک این پلتفرم پخش زنده، که وظیفه آن پست گذاشتن اخبار است، را راه اندازی کرد تا دنبال کننده ها بتوانند درحین اینکه آنها پست می گذارند، کامنت ها را مشاهده کنند. به این ترتیب ثبت و ضبط محتوی به طور دائمی ممکن می شود.

اسنپ چت: این پیام رسان تصویری به کاربران خود اجازه میدهد تا به تصاویر و ویدئوهای خود قبل از ارسال، متن و گرافیک اضافه کنند. مساله ای که وجود دارد این است که محتوای ارسالی توسط افراد معدودی قابل مشاهده است بنابراین اسنپ چت یک اپلیکیشن استریمینگ لایو محسوب نمی شود اما برای برندهایی که قصد برقراری ارتباط با جامعه آنلاین دارند ابزاری بسیار قدرتمند است.

میرکت: این اپلیکیشن که مخصوص کاربران ایفون است، ویدئو استریمینگ کاربرپسندانه بوده و به اکانت های توییتر متصل است. کاربران می توانند با استفاده از این اپلیکیشن، ویدئوهای ضبط  شده توسط گوشی های خود را در فید توییتر به اشتراک بگذارند.

یوتیوب: یوتیوب نیز همچون توییتر اپلیکیشنی مخصوص برای ویدئو استریمینگ لایو دارد. کاربران آنها می توانند از هرآنچه می بینند فیلم گرفته و با فالورهای خود به اشتراک بگذارند.

جاکوبز که یک برند مد است، از ویدئو استریمینگ استفاده می کند. این برند که به تازگی از طریق نرم افزار استریمینگ توییتر به ویدئو استریمینگ پیوسته است، قبل از آغاز شوی تابستانه ۲۰۱۶ به مصرف کنندگان و رسانه ها نگاه منحصربه فردی از طرح های جدید خود ارائه دهد. به این ترتیب نه تنها مخاطبان نگاهی اجمالی به طرح های مد سال آینده خواهند داشت بلکه می توانند برای افزایش انگیزه در جلسات پرسش و پاسخ با طراحان شرکت کنند. دنبال کننده ها نیز می توانند از سبک و سیاق، جنس پارچه و بافت و آنچه که طراح از آن الهام گرفته است آگاه شوند.

زمینه پیدایش ویدئو استریمینگ

مصرف کنندگان و برندها در هر دو سر ویدئو استریمینگ، یعنی تولید فید و تماشای آن حضور دارند. ویدئو استریمینگ به دلایل مختلف و به منظور مشاهده رویدادهایی که امکان شرکت درآن برای همگان وجود نداشت، به وجود آمد. با این فناوری می توانیم با عزیزانی که از ما دور هستند ارتباطمان را حفظ کنیم. کمپانی ها از این تکنولوژی برای فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کنند تا بدین ترتیب مذاکرات، کنفرانس ها و سخنرانی هایی که می خواهند ما ببینیم را به صورت زنده نمایش دهند. آنها همچنین از این تکنولوژی برای ارتباط با اعضای تیم خود درسراسر جهان استفاده می کنند.

*دانشجوی رشته مترجمی خبر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

انتهای پیام/

فناوری اطلاعات Tags:حانیه شرفی

راهبری نوشته

Previous Post: چگونه با دیگران به سرعت ارتباط برقرار کنیم؟
Next Post: خشت اول برندتان را راست بچینید

مطالب مرتبط

  • ایرانیان، فعال در رقابت های هوش مصنوعی فناوری اطلاعات
  • باراک اوباما می‌خواهد حقیقت را بداند! فناوری اطلاعات
  • شبکه های اجتماعی؛ فرصتها و تهدیدها رسانه ها
  • نوبل “فیزیک” و “شیمی” ۲۰۲۰ به زنان رسید خارجی
  • پتنت جدید سامسونگ با ۶ دوربین متحرک! فناوری اطلاعات
  • تغییر لوگوی گوگل به مناسبت زادروز مخترع ماسک جراحی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 873 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 650 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا

فراارتباط

  • روزنامه نگاری مجازی و رسانه‌های سنتی فناوری اطلاعات
  • تفاوت مارکتینگ ( بازاریابی ) و برندینگ برندینگ
  • گفتمان فرهنگی جامعه در مواجهه با کرونا با تکیه بر رمان “طاعون” فرهنگی
  • بازخوانی شکایت احمدرضا عابدزاده از یک روزنامه ورزشی به روایت دنیای قلم اجتماعی
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی فناوری اطلاعات
  • ۶ تاثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش فرهنگی
  • «زنان» چگونه هوای سلامتی خود را داشته باشند؟ زنان
  • مجله خبری نشر نیو رپرتاژ

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme