Skip to content
  • حمایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • گزارش ویژه
  • رپرتاژ
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • رویدادها
    • اخبار
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • پیشنهاد سردبیر
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • فناوری اطلاعات
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • Toggle search form
  • افزایش چند برابری مخاطبان و گسترش ارتباطات بین‌المللی انجمن‌های علمی فرهنگی
  • پاسداشت زبان فارسی فرهنگی
  • کولر گازی گری رپرتاژ
  • موارد پراکنده «آنفلوآنزا A» در کشور اجتماعی
  • چگونه اخبار را برای انتشار روی وب آماده کنیم؟ گزارش ویژه
  • روزنامه نگاری مجازی و رسانه‌های سنتی پیشنهاد سردبیر
  • برند و لوگو، تفاوت یا تمایز؟ برندینگ
  • شبکه های اجتماعی؛ فرصتها و تهدیدها رسانه ها

چرا روابط عمومی در شکل گیری فرهنگ سازمانی اهمیت دارد ؟

Posted on ۱۳۹۹-۰۲-۲۶۱۳۹۹-۰۲-۲۶ By editor هیچ دیدگاهی برای چرا روابط عمومی در شکل گیری فرهنگ سازمانی اهمیت دارد ؟ ثبت نشده

روابط عمومی در چگونگی بهبود عملکرد سازمان ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل شاید  بتوان آن را چشم و گوش و زبان سازمان ها دانست. با این همه معیارهای قالب در جامعه امروز، بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان‌ها ، بخش روابط عمومی به بخش تبلیغات سازمانی تبدیل شود وبنابراین کمتر به مفاهیم ارتباط دوسویه مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال یکی از دلایل موفقیت در حوزه مدیریت برخی صنایع، توجه کافی سازمانی این حوزه  روابط عمومی است تا  کارکرد روابط عمومی  تقویت شود. اهمیت تحقیق, فرهنگ سازمانی وجود دارد می تواند در انگیزش وخلاقیت درحوزه زمانی روشن شود که اغلب تحولات و نوآوری های جدید را می‌توانُ به خوبی در روابط عمومی‌ها پیدا کرد.

می‌توان روابط عمومی را به عنوان یک دستگاه اهرم ارتباطی فرآیند فرهنگ سازی در نظر گرفت.  روابط عمومی تنها نهادی است که تلاش جدی خود را برای ایجاد شکل گیری فرهنگ جمعی و آزادی بیان اطلاعات را ترویج می دهد و برای کیفیت سازمان خود بیشتر از هرچیز محتاج یک فرهنگ است.

ارائه دوره های کوتاه مدت برای روابط عمومی‌ها می‌تواند تا اندازه زیادی کیفیت سازمانی را بالا  برد و در این راه  جلب اعتماد از اساسی ترین ویژگی هایی است که در فرهنگ  روابط عمومی یک سازمان در هنگام کار با آن مواجه هستیم .

یکی از دلایل موفقیت در صنعت و مدیریت آن‌ها به فرهنگ سازمانی مربوط می شود. بنابراین نگاههای متفاوتی به نقش روابط عمومی ها در شکل گیری فرهنگ سازمانی وجود دارد. افزایش شناخت کافی دراین زمینه می تواند به عملکرد روابط عمومی ها در شکل گیری فرهنگ  به بهبود عملکرد و رشد و توسعه سازمان ها نقش موثرتری داشته باشد .

نمی توان نقش روابط عمومی‌ها را در شکل گیری فرهنگ سازمانی نادیده گرفت و افراد مسئول مانند مدیران یک سازمان ‌باید، به دنبال شیوه هایی باشند تا انگیزش و خلاقیت در حوزه روابط عمومی ها را ارتقاء دهند .در این راه ایجاد یک ارتباط خوب می‌تواند اثر گذار باشد.

با این تفاسیر شاید بتوان مهم‌ترین وظیفه  روابط عمومی را در عرصه فرهنگ‌سازی  درنظر گرفت.  روابط عمومی در شکل گیری فرهنگ سازمانی یک ضرورت است که خواسته یا ناخواسته باید به سمت آن برویم و به مرور از روش های سنتی فاصله بگیریم و تکنولوژی های جدید را مورد استفاده قرار دهیم . زیرا مخاطب امروز با مخاطب دیروز متفاوت است .

از طرفی سازمان ها نیز برای انجام موفقیت آمیز نوآوری و توسعه گسترده نظام سازمانی خود نیاز به اطلاعات  جامعی درباره فعالیت‌ها‌ی سازمانی بخشهای مختلف خود دارند و فرهنگ سازمانی صحیح می‌تواند  در توسعه و پیشرفت  سازمان‌ها اثرگذار باشد . بر این اساس فاصله گرفتن از نقش روابط عمومی و یا حتی نادیده گرفتن آن به دلیل عدم برخورداری از فرهنگ سازمانی به روز و مناسب، می‌تواند در سازمان‌های مختلف ضعفی بزرگ قلمداد شود و آسیب‌های جبران ناپذیری را به بار آورد . با این همه هنوز هم در سازمان های مختلف نگاه های متفاوتی به بخش روابط عمومی  است که افزایش شناخت کافی در این زمینه می تواند از بروز و شکل گیری پدیده هایی مانند رشوه و زیر میزی در سازمان ها جلوگیری کند و یا حداقل آن ها را خوب و سازنده سازد . که از این منظر روابط عمومی می تواند به برقراری یک ارتباط خوب سازنده بین سازمانی کمک کند.

تقویت فرهنگ سازی در سازمان ها به واسطه توجه کافی به روابط عمومی ایجاد می شود ، تا حاضر می شوند کارایی بیشتری داشته باشند. نتیجه ای که از فرهنگ سازی در سازمان ها می توان گرفت این است که پرسنل تعهد به کار پیدا می کنند و به موقع در محل کار حاضر می شوند.

محدثه خیری و سعیده اسکندری؛ روزنامه نگار

انتهای پیام/ عکس از گوگل

اجتماعی Tags:روابط عمومی, محدثه خیری

راهبری نوشته

Previous Post: کرونا برند ماندگار تاریخ شد
Next Post: نگاهی به سیر تاریخی افکار عمومی

مطالب مرتبط

  • هشدار کارشناسان استرالیایی درباره کوآلاها اجتماعی
  • سیر تاریخی روز ولنتاین اجتماعی
  • نقبی بر نظام سلامت اجتماعی
  • پرسش و پاسخ سربازی اجتماعی
  • شما به کدام ویروس مبتلا هستید؟ کرونای فقرا یا کرونای ثروتمندان؟/ مصوبه‌ای برای بیمه درمانی کرونا اجتماعی
  • بادکنک ولنتاین فروخته می شود اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =

عکس روز

بیشترین بازدید

  • خط قرمز! 1.9k views
  • موج چهارم؛ مروري بر موجهاي سه گانه تافلر 1.1k views
  • کامپيوترها در صنعت هواپيمايی 873 views
  • قلی خان دزد بود، خان نبود… 651 views
  • رقابت استارباکس و دانکین دوناتس 596 views

جریان آزاد اطلاعات

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

ذره بین

شناسنامه

غذای امروز

با آشپز امروز در انتخاب دستور غذایی مورد علاقه خود همراه باشید.

آخرین اخبار

  • دالتون ها دستگیر شدند
  • آموزش مجازی، گامی دیگر در مسیر توسعه علمی
  • توهم توطئه درباره ريزگردها
  • «روزهای روی میز» روی میز نقد خاوران!
  • فرهنگ جامع بزرگان موسیقی ایران
  • فرهنگ جامع موسیقی ایرانی
  • شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان هیچ محدودیتی ندارد
  • قاچاق ظروف آرکوپال فرانسوی در پوشش کالای ایرانی
  • روایت گاردین از جهان
  • رکورد تعداد بی‌جاشدگان جهان شکست
  • محمود پاک نیت: از اشتباهات مدیران قبلی تلویزیون درس بگیرید
  • ایسنا: تعطیلی بخش کرونای بیمارستان‌ها؛ بیماری هنوز تمام نشده است
  • معرفی هتل ۵ ستاره تازه تاسیس در مشهد
  • بیماریهای مزمن عامل بیش از ۷۶ درصد از مرگ و میر و معلولیت در ایران
  • سرگئی لاوروف هشدار داد که خطرات جنگ هسته‌ای بسیار زیاد است
  • سختیهای زندگی خرس قهوه ای و پلنگ در مجاورت انسان
  • ایسنا: شیوع بیماری تنفسی و گوارشی در بین کودکان اهری
  • آغاز طرح «راه خدمت» در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با اجرای ۶ پروژه عمرانی
  • آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟
  • هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره جهش‌های کشنده ویروس کرونا

فراارتباط

  • اینماد سایت‌ ها و صفحات عرضه‌ کننده کالاهای قاچاق و غیرمجاز را هدف گرفته است اجتماعی
  • وضعیت «بیمه‌ها» با تغییر نظام ارزی دارو اجتماعی
  • سوغاتی تکنولوژی های نوین ارتباطی فناوری اطلاعات
  • خواهر کارولاین فرهنگی
  • جست و جـوی «حقیقت» سعد‌‌ی د‌‌ر فضـای مجـازی فرهنگی
  • مربع برندینگ به چه معنی است برندینگ
  • زیرِ نگاهِ کلاغ‌ها فرهنگی
  • راهکار دانشگاه “کمبریج” برای مقابله با خسارت مالی کروناویروس اجتماعی

پیوندها

پیام کنفرانس، روزنامه نگاری الکترونیک،

Copyright © ۱۴۰۰ انتشار مطالب با ذکر منبع " ارتباط امروز " آزاد است.

Powered by PressBook News WordPress theme