پوران درخشنده یکی از کارگردانهای به نام سینمای کشورمان است. هیچگاه از خاطرم نمی رود هنگامی که برای دریافت جایزه سیمرغ بهترین فیلم سینمایی از نگاه تماشاگران “هیس، دخترها فریاد نمی زنند” در جشنواره فیلم فجر به روی صحنه آمد، یک جمله بر زبان آورد : ” مردم چیزی را دیدند که هیات داوران ندیدند! “
به نظر می رسد امروز در کشور ما فضای سالم رقابتی برای برندها وجود ندارد و قاعده بازی به طرق غیر معمول و گاهی ناعادلانه در حال تغییر است. راز ماندگاری برند شما در این فضا فقط و فقط نگرش و باور شماست. در واقع شما حق انتخاب یکی از دو راه زیر را دارا هستید:
۱- همرنگ جماعتی شوید که رای هیات داوران برای آن ها حائز اهمیت است. هیات داورانی که کمتر از ۱۰ نفر هستند!
اگر این گزینه را انتخاب کنید، با اشاره به یک نکته بسیار مهم به شما خواهم گفت که شانسی برای ماندگاری برندتان در آینده نخواهید داشت. در حقیقت شاید در کوتاه مدت به نظر موفق باشید اما…
۲- کاری کنید که مردم برند شما را انتخاب کنند و آن را برتر بنامند.
با انتخاب این گزینه برند شما در معرض دید نزدیک به میلیونها نفر قرار می گیرد. تنها با داشتن این نگرش است که شما شانس موفقیت در طولانی مدت را خواهید داشت.
اشاره به یک موضوع بسیار ضروری است. گزینه اول ساده ترین راه و گزینه دوم سخت ترین و گاهی به نظر غیر ممکن ترین راه است اما تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف یعنی نوزده بار شکست خوردن و موفق شدن در بیستمین بار. وقت را هدر ندهید. فرش قرمز منتظر برند شماست.
انتهای پیام/ مرجان جانقربان، مشاور برندینگ و گرافیست