Skip to content
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • تلویریون امروز
  • گزارش ویژه
  • بازار
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • اخبار
    • آشپزی
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • اجتماعی
    • امور اجتماعی
    • بهداشت و سلامت
    • حوداث
    • ورزشی
  • فرهنگی
    • فرهنگی – هنری
    • فیلم و سینما
    • تئاتر
    • موسیقی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • ارتباط تک
  • پیشنهاد سردبیر
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • کمکهای شما
  • آگهیهای دولتی
  • Toggle search form

تاثیر قهوه بر ریتم قلب

Posted on ۱۴۰۰-۰۸-۲۶۱۴۰۱-۰۴-۱۵ By editor
تاثیر قهوه بر ریتم قلب

این نوشیدنی بسیار معمولی واقعاً تأثیرات اساسی بر سلامت ما دارد و این تأثیرات متغیر هستند، این طور نیست که قهوه لزوماً کاملاً خوب یا کاملاً بد باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، درحالیکه به نظر نمی‌رسد قهوه باعث ریتم‌های نامنظم در دهلیزهای فوقانی قلب شود، اما یافته‌های اخیر نشان می‌دهد می‌تواند باعث افزایش ضربان در بطن‌های پایینی شود.

دکتر «گرگوری مارکوس»، سرپرست گروه قلب و عروق دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «مردم باید درک کنند که این نوشیدنی بسیار معمولی واقعاً تأثیرات اساسی بر سلامت ما دارد و این تأثیرات متغیر هستند. این طور نیست که قهوه لزوماً کاملاً خوب یا کاملاً بد باشد. این احتمال وجود دارد که خوب یا بد بودن آن به ترکیبی از عوامل بستگی داشته باشد.»

پزشکان مدت‌هاست که کافئین را یک خطر بالقوه برای سلامت قلب می‌دانند، زیرا محرکی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

برای این کارآزمایی بالینی، تیم تحقیق ۱۰۰ فردی که عادت به نوشیدن قهوه داشتند را به‌کار گرفتند و چندین دستگاه را برای ثبت مداوم سلامتی آن‌ها نظیر مانیتور قلب و ردیاب قند خون نصب کردند.

در طی دو هفته، شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که هر اندازه‌ای که دوست داشتند قهوه بنوشند یا آن را کنار بگذارند.

سپس محققان تغییرات درون هر فرد و بین افرادی را که در مواجهه با قهوه یا بدون قهوه رخ می‌داد، دنبال کردند.

این مطالعه هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد ریتم‌های نامنظم در دهلیزها، حفره‌های فوقانی قلب، در صورت مصرف قهوه نشان نداد. این خبر خوبی است، زیرا یکی از نگرانی‌های عمده پزشکی در مورد قهوه این است که آیا ممکن است نوشیدن قهوه، ریسک فیبریلاسیون دهلیزی که یک وضعیت بالقوه خطرناک است، را افزایش دهد یا خیر.

مارکوس می‌گوید: «در روزهایی که شرکت کنندگان به‌طور تصادفی قهوه مصرف می‌کردند، افراد حدود ۵۰ درصد انقباضات زودرس بطنی را تجربه می‌کردند. اساساً تعداد این انقباض‌ها در کسانی که بیش از یک نوشیدنی قهوه مصرف می‌کردند، دو برابر بود.»

وی در ادامه افزود که این انقباضات زودرس بطنی رایج بوده و معمولاً بی ضرر در نظر گرفته می‌شوند. اما انقباض‌های بیشتر، یک عامل خطر مستقل برای نارسایی قلبی در طول زمان هستند.

انتهای پیام/

آشپزی Tags:قهوه

راهبری نوشته

Previous Post: جشن سالگرد تولد هری پاتر با کیک هاگوارتز
Next Post: کپی رایت یا حق نشر

مطالب مرتبط

قهوه پانصد ساله شد آشپزی
رقابت استارباکس و دانکین دوناتس آشپزی
قهوه می تواند برای ضربان قلب مفید باشد! آشپزی
تاثیر کافئین بر آریتمی قلبی و ضربان قلب چیست؟ بهداشت و سلامت
طرز تهیه قهوه فوری خانگی بدون دستگاه آشپزی
قهوه و کرونا آشپزی

رادیو گفت و گو

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

لینک امروز

متا/

وبگردی

انیمیشن چینی/ باربری تهرانپارس شرقی و غربی/ نصب جک پارکینگی در تهران/ تعمیر آیفون تصویری فرمانیه/

شناسنامه

غذای امروز

عکس روز

فراارتباط

پربازدیدها

chat gpt open ai آشپزی آسان آلودگی هوا آموزش مجازی آندره گالستیان احمد جعفری چمازکتی ارتباط امروز ارتباط تک امنیت اطلاعات امنیت شبکه ایلان ماسک بازاریابی برندینگ بنیاد علوی بهداشت و سلامتی تقویم روز توییتر تکنولوژیهای نوین ارتباطی حقوق شهروندی روزنامه نگاری الکترونیک سرطان سرطان پروستات سواد رسانه ای شبکه های اجتماعی طرح سلامت عمومی علیرضا خوش طینت فناوری اطلاعات قانون کار قهوه مارک زاکربرگ مجلس شورای اسلامی محمد حسن اسدی طاری محیط زیست مرجان جانقربان معرفی کتاب مهران بهروز فغانی مهری خوش طینت ناسا هوش مصنوعی ولادیمیر پوتین ولودیمیر زلنسکی کروناویروس کسب و کار کمبود دارو

Copyright © ۱۴۰۵ ارتباط امروز.

Powered by PressBook Blog WordPress theme