Skip to content
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • تلویریون امروز
  • گزارش ویژه
  • بازار
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • اخبار
    • آشپزی
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • اجتماعی
    • امور اجتماعی
    • بهداشت و سلامت
    • حوداث
    • ورزشی
  • فرهنگی
    • فرهنگی – هنری
    • فیلم و سینما
    • تئاتر
    • موسیقی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • ارتباط تک
  • پیشنهاد سردبیر
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • کمکهای شما
  • آگهیهای دولتی
  • Toggle search form

لزوم ارتقای تفکر انتقادی رسانه ای در کودکان و نوجوانان

Posted on ۱۴۰۱-۰۹-۰۹۱۴۰۱-۰۹-۰۹ By alireza khoshtinat

دکتر علیرضا خرازی-استاد دانشگاهعلیرضا خرازی مدرس ارتباطات اجتماعی در سومین نشست ملی فعالان سواد رسانه ای گفت: یکی از شیوه‌های آموزش سواد رسانه ای به کودکان و نوجوانان توسط والدین ارتقای تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و تشویق به کنجکاوی و پرسشگری موثر است. باید به آنها یاد دهیم که هر پدیده‌ای عاملی دارد و نیاز است تا آنها عوامل و علل را بشناسند.

به گزارش پیام کنفرانس، وی همچنین گفت: ارتقای تفکر انتقادی یکی از مهارت های توصیه شده توسط مراکز علمی بین المللی برای قرن بیست و یکم است. باید والدین پرسشگری را به کودکان بیاموزند. چون آموزش سواد رسانه ای به کودکان یک باره اتفاق نمی افتد و باید با فرزندتان از کودکی در این باره صحبت کنید. به عنوان مثال می توانید سؤال کنید که به نظر او هدف سازنده برنامه تلویزیونی که می‌بیند چیست یا بپرسید که فکر می‌کند از ساخت این برنامه چه کسی سود می برد.

به گفته این پژوهشگر رسانه‌ای آشنایی با فنون اقناع مخاطب توسط رسانه ها و تولیدکنندگان محتوا، لایه‌های مختلف پیام و مقاصد رسانه‌ای از جمله شیوه‌های مواجهه نقادانه با رسانه‌هاست.

خرازی ضمن اشاره به فواید سواد رسانه برای کودکان و نوجوانان افزود: آنها با این مهارت می‌توانند اطلاعات غلط و دروغ های رسانه ای را تشخیص بدهند و قسمتی از داستان که کتمان می‌شود را کشف کنند. همچنین قادر خواهند بود پیام های رسانه ای را براساس تجربیات، باورها و ارزش هایشان ارزیابی کنند.

این فعال رسانه‌ای با بیان این که امروز در یک دنیای رسانه ای شده داریم زندگی می کنیم گفت: همه روز در طول روز با رویدادهای مختلف روبرو می شویم و هر روز بر قابلیت های رسانه‌ها افزوده می شود. چاره ای نداریم جز این که بهترین شیوه را در برابر رسانه ها داشته باشیم.

خرازی ادامه داد: سواد رسانه‌ای به معنای توانایی دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام های رسانه ای، کشف پیام های پیچیده موجود در محتوای تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، اینترنت و سایر رسانه هاست. همچنین مشارکت فعالانه مخاطب و خارج شدن افراد از حالت مصرفی و بهره مندی هوشمندانه از رسانه بخشی از مفهوم سواد رسانه ای است.

انتهای پیام/

رسانه ها Tags:علیرضا خرازی

راهبری نوشته

Previous Post: تابستان خود را با چه کالاهایی گذراندید؟
Next Post: انتقاد صریح خسرو خسروشاهی از وضعیت دوبله در گفت و گو با ایسنا

رادیو گفت و گو

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

لینک امروز

خرده فروشی برق/ پارتیشن شیشه ای اداری/ فروش تجهیزات اعلام حریق/ خدمات امنیتی و نگهبانی

شناسنامه

غذای امروز

عکس روز

فراارتباط

برچسب‌ها

chat gpt open ai آشپزی آسان آلودگی هوا آموزش مجازی آموزش و پرورش احمد جعفری چمازکتی ارتباط امروز اسکار امنیت اطلاعات امنیت شبکه ایران ایلان ماسک بازاریابی برندینگ بنیاد علوی بهداشت و سلامتی بیمه همگانی تقویم روز توییتر تکنولوژیهای نوین ارتباطی حقوق شهروندی روزنامه نگاری الکترونیک روزنامه‌نگاري انتخابات سرطان سرطان پروستات شبکه های اجتماعی طرح سلامت عمومی فناوری اطلاعات قانون کار قهوه مارک زاکربرگ مجلس شورای اسلامی محمد حسن اسدی طاری محیط زیست مرجان جانقربان معرفی کتاب مهران بهروز فغانی ناسا هوش مصنوعی ولادیمیر پوتین ولودیمیر زلنسکی کروناویروس کسب و کار کمبود دارو

Copyright © ۱۴۰۴ ارتباط امروز.

Powered by PressBook Blog WordPress theme