رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران به ایلنا گفته است تا وقتی که مانند شرایط کنونی مشکل کمبود ناوگان حملونقل عمومی حل نشود، برنامهریزی حملونقل براساس اصول علمی صورت نگیرد و سیستمهای هوشمند همچنان نتوانند جریان ترافیکی ناوگان عمومی و شخصی تهران را بهخوبی مدیریت کنند، این آشفتگی در وضعیت ترافیک پایتخت ادامه خواهد داشت.
سید جعفر تشکری هاشمی گفت: بزرگترین اشتباه درباره مدیریت ترافیک پایتخت این است که گمان کنیم میتوان با یک اقدام ضربتی، بحران ترافیک تهران را حل کرد و بعد از این اقدام به یکباره شاهد روانی ترافیک در سطح شهر باشیم. اگر گمان کنیم که میتوان مشکل ترافیک تهران را با انجام اقدامات ضربتی حل کرد، حتما در برنامهریزی برای حل این معضل دچار انحراف خواهیم شد و اگر مدیری چنین وعدهای بدهد، حتما بیپایه خواهد بود. ترافیک اصول خاص خود را دارد و دلایل فنی خاصی باعث وضعیت فعلی ترافیک پایتخت شده است که برای حل این معضل باید براساس همین دلایل برنامهریزی کنیم.
تشکری هاشمی با تاکید بر این که حل معضل ترافیک تهران به برنامهریزی علمی و هدفگذاریهای دقیق نیاز دارد، گفت: تا وقتی که مانند شرایط فعلی، همچنان دچار کمبود ناوگان حملونقل عمومی بخصوص مترو و اتوبوس باشیم و سیستمهای حملونقل هوشمند نتوانند مدیریت جریان ترافیک را بهدرستی انجام دهند، طبیعی است که شاهد چنین وضعیتی در ترافیک پایتخت باشیم.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح وضعیت حملونقل عمومی تهران برای کاهش ترافیک پایتخت عنوان کرد: تا وقتی مشکل کمبود ناوگان حملونقل عمومی حل نشود، برنامهریزی حملونقل براساس اصول علمی صورت نگیرد و سیستمهای هوشمند نتوانند ناوگان شخصی و عمومی تهران را بهخوبی مدیریت کنند، طبیعی است که این آشفتگی در وضعیت ترافیک تهران ادامه داشته باشد.
عضو پارلمان شهری پایتخت تاکید کرد: اگر ما بتوانیم وضعیت روان ترافیکی را در اغلب روزهای سال در سطح شهر برقرار کنیم، حتما خود مردم در روزهای خاصی که ترافیک بیش از حد سنگین میشود، با صبر و تحمل و برنامهریزیهای شخصی خود با مدیریت شهری همراهی خواهند کرد. بنابراین ما باید به نحوی برنامهریزی کنیم که مشکل ترافیک تهران با نگاه کلان در اغلب روزها حل شود و نباید صرفا به فکر کاهش ترافیک در روزهای خاص باشیم.
انتهای پیام/