دنبال بهترین نرم افزار تدوین در کامپیوتر میگردی؟ در این مقاله میخوایم ۳ برنامه برتر دنیای تدوین و ۳ انتخاب اول بهترین ادیتور های دنیا رو برای شما مقایسه کنیم:

ادوبی پریمیر، داوینچی ریزالو و فاینال کات پرو

فارغ از هر چیزی که تو این مطلب میخوانید هر ۳ این برنامه ها در نوع خود توانا هستن و در آخر این شمایید که باید انتخاب کنید!

 

فاینال کات پرو – لذت بخش ترین تجربه تدوین

با برنامه ای شروع میکنیم که کمترین میزان محبوبیت رو در بین ایرانیان داره که البته دلیل موجهی هم داره؛ فاینال کات پرو.

اصلی ترین دلیل عدم محبوبیت این برنامه در ایران اینه که این نرم افزار مختص سیستم عامل های مک و اپلیه. مک ها تا قبل از سری M1 در ایران محبوبیت بالایی نداشتن، ولی با انقلاب اپل در چیپ هاش با معرفی سری M در بازار ایران هم انقلابی تو خرید مک ها رخ داد.

الان دیگه سیستم های اپل دلیل خیلی محکمی برای سرمایه گذاری داشتند.

از سخت افزار ها بگذریم و بریم سراغ اصل کار؛ با خرید مک ها توجه بیشتری به سمت اپ‌های انحصاری اپل شد و فاینال کات سردمدار اون برنامه ها بود. به عقیده خیلی ها روان ترین و بی لگ و باگ ترین برنامه تدوین ویدئو به همراه یک رابط کاربری روان و جذاب و از همه مهم‌تر، بهینه شده برای صفحه های کوچیک لپتاپ به سرعت داره جای خودشو تو میز کار تدوینگر ها باز می کند.

بزرگترین نقطه قوت فاینال کات همین سرعت بالا و عملکرد روان به حساب میاد که روح و روان شمارو نوازش می کند. شاید بگید فقط همین؟

اما فاینال کات یک برنامه بی عیب و ایراد نیست و مشکلات خودش را دارده؛ فارغ از انحصاری بودن و برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاریش، فاینال کات کمبود عجیبی در خروجی گرفتن دارد و دسترسی های کم و غیرمعقولی به یک کاربر حرفه‌ای میدهد و شما برای دسترسی به همه گزینه های اکسپورت باید یک برنامه ناقابل دیگه به اسم کامپرسور که یه جورایی مکمل فاینال کاته رو نصب کنید که اتفاقا اون هم انحصاری مک او اسه.

به طور خلاصه فاینال کات یه نرم افزار اپلیه و اگر اپل رو بشناسید میدونید با چی طرفید؛ اگر مشکلی با خرید و یا اضافه کردن پلاگین های مختلف برای بهبود تجربه کاربری و کارایی برنامه ندارید، فاینال کات میتونه لذت بخش ترین تجربه تدوین رو به شما بدهد.

داوینچی ریزالو – برای انتخاب نکردنش دلیل نیاز دارید!

دومین نرم افزار تخصصی تدوین پرکاربرد در ایران است که اگر امکانات کنونی داوینچی چندین سال قبل بود، الان محبوب ترین برنامه تدوین در سراسر دنیا به شمار می رفت.

داوینچی ریزالو سال هاست که نرم افزار استاندارد و پایه هالیوود و سایر شرکت های فیلمسازی بزرگ برای اصلاح نور و رنگ به صورت تخصصی است. طی چند سال اخیر بلک مجیبک (شرکت مادر و سازنده داوینچی) با خودش گفت: “چرا از پتانسیل و نفوذ خودمون استفاده نکنیم و برنامه اصلاح رنگمونو تبدیل به یک نرم افزار تدوین کامل و قدرتمند نکنیم؟” و این کار را هم به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

در حال حاضر داوینچی ریزالو کامل ترین و قدرتمند ترین برنامه تدوین ویدئو در دنیاست و فارغ از همه‌ برتری ها یک ویژگی فوق العاده داره و آن اینکه یک نسخه رسمی رایگان دارد؛ بله نسخه رسمی رایگان، در شرایطی که ادوبی برای پریمیر با حق اشتراک ماهانه‌ای که میگیرد، طی فقط ۶ ماه هزینه نسخه استدیو داوینچی (پولی-کامل به قیمت ۳۰۰ دلار) رو از کاربرانش دریافت می کند و فاینال کات هم به طور کلی فقط یک نسخه ۳۰۰ دلاری دارد.

داوینچی یک برنامه به معنای واقعی کلمه کامله به طوری که شما برای استفاده تمام و کمال از پریمیر باید مدیا انکودر، افتر افکت و آئودیشن رو هم نصب کنید و کار با اون ها را هم یاد بگیرید و جدای از بحث مالیش شما برنامه بیشتری رو باز می کنید و وقت بیشتری برای آموزش آن ها اختصاص می دهید.

اما داوینچی چی؟ تمامی برنامه های ذکر شده در یک پکیج زیبای بدون گلیچ و باگ و با استفاده بهینه از منابع سیستم شما در خدمت شما عزیزان است!

در نهایت مشکل داوینچی چیست؟

پیچیدگی بی‌اندازه داوینچی برای کاربران جدید بزرگترین مشکل آن است. به طور خلاصه شما در حال حاضر دلیلی برای انتخاب کردن داوینچی نیاز ندارید… برای انتخاب نکردنش دلیل نیاز دارید!

ادوبی پریمیر

رسیدیم به محبوب‌ترین برنامه تدوین در دنیا، پریمیر

شاید بگویید تا الان که از خوبی بقیه برنامه ها گفتی اینم همینطوره؟ خیر، پریمیر به خودی خود هیچ برتری‌ای نسبت به هیچکدوم از برنامه های قبلی ندارد. “نه سریعتره، نه بهینه‌تر، نه لذت بخش تر و نه کامل تره”!

بزرگترین برتری پریمیر همین فراگیر بودن آنست. به دلیل اینکه پریمیر سال‌های بیشتری در اوج بوده افراد بیشتری با آن آشنا هستند و این خودش ۳ چیز را به ارمغان می آورد:

“۱- امکان کار گروهی با پریمیر بیشتره ۲- آموزش های پولی و رایگان بیشتری برای پریمیر در سطح اینترنت وجود داره و ۳- پلاگین های کاربردی مفید به مراتب بیشتری برای پریمیر وجود داره”

شما با انتخاب پریمیر دنیای ادوبی رو هم برای خودتون انتخاب کردید و افترافکت و فتوشاپ با این نرم افزار هماهنگی زیادی دارند. البته با انتخاب پریمیر باید در پی بهینه سازی نه چندان جالب برنامه و “ارور”های مختلف و فضا کم آوردن مانیتور را هم باشید.

با این همه مشکلات پریمیر باز هم توانسته است رای اکثریت قاطع تدوینگران دنیا رو برای خود داشته باشد.

انتهای پیام/