ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪاي ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑـﻪ وﻳژگـﻲﻫـﺎي ﺧـﺎص ﺧـﻮد ﻣﺴـﺘﻠﺰم ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ پیام هستند. ازاﻳﻦرو ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ پیام ﺣﻮزة ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﻲ و ﺗﺤﻘﻴﻘاتی جدیدی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻓﻜﺮ داﻧﺸـﻤﻨﺪان رﺳـﺎﻧﻪ و ﻋﻠـﻮم ارﺗﺒﺎﻃﺎت را ﻣﺸﻐﻮل کرده اﺳﺖ. اﻳﻦ ﻧﻮﺷﺘﺎر ﺑﺮ آن اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻃﺮح ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ پیام، ﺿﻤﻦ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻔﻬﻮم و اﺑﻌﺎد آن، ﺑﺮﺧﻲ از اﺻﻮل ﺣﺎﻛﻢ ﺑـﺮ اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ آن را نیز ﺑﺮرﺳﻲ ﻛﻨﺪ.
برای مطالعه این مقاله به اینجا مراجعه کنید.