Skip to content
  • فیسبوک
  • توییتر
  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • کانال های خبری ارتباط امروز
  • تلویریون امروز
  • گزارش ویژه
  • بازار
ارتباط امروز

ارتباط امروز

تاسیس: سال 1394

  • اخبار
    • آشپزی
    • جوانان
    • زنان
    • ایران
    • مدیریت شهری
    • خارجی
    • گفت و گو
  • اجتماعی
    • امور اجتماعی
    • بهداشت و سلامت
    • حوداث
    • ورزشی
  • فرهنگی
    • فرهنگی – هنری
    • فیلم و سینما
    • تئاتر
    • موسیقی
  • برندینگ
  • رسانه ها
  • ارتباط تک
  • پیشنهاد سردبیر
  • یادداشت امروز
  • گالری
  • Podcast
  • کمکهای شما
  • آگهیهای دولتی
  • Toggle search form

راه اندازی یک رسانه کم هزینه

Posted on ۱۴۰۳-۰۳-۱۳۱۴۰۴-۰۲-۱۲ By mehri khoshtinat

مهری خوش طینت

شمار مخاطبان پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعیِ متکی بر ویدیو مثل تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام در حال افزایش است. این تغییر به سوی رسانه‌های اجتماعی، فضایی برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کرده است تا اطلاعات را هم‌رسانی کنند و درباره جوامع، روایت‌هایی بازگو کنند. این شرایط همچنین فضایی برای شکوفایی پلتفرم‌های رسانه‌ای که از سوی خبرنگاران مدیریت می‌شوند فراهم کرده است.

ایوا سیو(۱)، استاد تجارت در دانشکده تجارت دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: «نهادهای بزرگ [خبری] به این علت در حال رکودند که با کاهش درآمدها، توجیه هزینه‌های ساختاری برای آنها بسیار دشوار است.»

رویکرد «کافه‌ای»

برای خبرنگارانی که ذهن‌شان درگیر چگونگی ایجاد یک رسانه‌ مستقل و کوچک است، دانستن این که یک کافه چگونه کار می‌کند، نقطه بسیاری خوب برای شروع است. الن سون(۲)، یکی از اعضای برنامه نایت مرکز بین‌المللی خبرنگاران و یکی از موسسان “اسپلایس مدیا”(۳) می گوید: کسی که به کافه‌ای می‌رود، معمولاً چیزی بیشتر از قهوه می‌خواهد. فضایی که کافه فراهم می‌کند، یکی از جذابیت‌های آن است — فضایی بین کار و خانه که می‌توان در آن کتاب خواند یا با دوستان و همکاران دیدار کرد.

در زمینه محتوا، رسانه‌ها باید بر شناسایی نوعی از اطلاعات تمرکز کنند که به خوانندگان کمک کند به حل چالش‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بپردازند.

به گفته سون «اگر مردم با فکری باز به سوی ایجاد یک رسانه بروند، فوراً درخواهند یافت که مسأله مهم، محتوای آن رسانه یا فرم آن، یا یک مقاله خاص یا فرم آن، نیست. مهم، کمک به کاربران برای تصمیم‌گیری بهتر است. اول باید بدون این که پیش‌فرضی داشته باشید یا به فکر تولید محتوای بیشتر باشید، دریابید که نیاز رسانه‌تان چیست.»

مخاطب خود را تعریف کنید

اخبار رسانه‌های عمده (کثیرالانتشار) قرار بود پاسخ‌گوی نیاز توده‌ها باشد. اما رسانه‌های اینترنتی، به طور فزاینده‌ای متمرکز بر کاربران و مبتنی بر علایق است. سون می‌گوید که انتظار می‌رود این رسانه‌ها «مجموعه‌ای از دیدگاه‌های خاص، ایده‌های خاص و تجربیات خاص باشند.»

سیو که در کنار تدریس تجارت، شرکت مشاوره رسانه‌ای Quantum Media مستقر در نیویورک را تأسیس کرده است می‌گوید که رسانه‌ها باید مخاطبان خود را هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر علایق، شناسایی و به نیازهای آنان رسیدگی کنند. این به کارآفرینان رسانه‌ای هم کمک می‌کند پلتفرم‌هایی را که شاید بخواهند مطالب خود را در آن منتشر کنند، بشناسند. سون پیشنهاد می‌کند که اگر پیرامون زنجیره‌های تأمین و یا موضوعات مربوط به اقتصاد یا تجارت مطلب می‌نویسید، تمرکز خود را معطوف لینکدین کنید. اگر در مورد مراقبت‌های بهداشتی و یا مشخصاً مراقبت‌های بهداشتی برای خانواده‌ها اطلاعات می‌دهید، شاید فیسبوک گزینه بهتری باشد، چون بین والدین، محبوب‌تر است.

هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید

وقتی یک رسانه ایجاد می‌کنید، پایین نگه داشتن هزینه تولید بسیار حیاتی است؛ به خصوص اوایل کار. به گفته اوا: «شروع یک کار بسیار دشوار است؛ یافتن افرادی مناسب برای استخدام و تهیه پول کافی برای تأمین فعالیت چندین ماهه مشکل است.» روش پایدارتر و سودآورتر این است که از خانه کار کنید، به خصوص اگر درآمدتان از مشارکت و عضویت تأمین  می‌شود — منابعی که رشد آنها به زمان نیاز دارد.

این مثال را در نظر بگیرید: اگر یک تصویربردار و یک تدوین‌گر استخدام کنید و یک جعبه نورپردازی و یک دوربین خوب بخرید و هر هفته چند ویدیو تولید کنید، رویکرد شما، مانعی در برابر پایداری فعالیتتان خواهد بود. سود می‌گوید: با این کار «هزینه تولید خود را بالا برده‌اید و هرگز نخواهید توانست با یک تیک‌تاکر که با دوربین موبایل، به‌سرعت ویدیوهای کوتاه می‌سازد، رقابت کنید.»

در عوض، ساده آغاز کنید. به طور مثال با یک تلفن همراه هوشمند شروع کنید و از آنجا به پیشرفت ادامه دهید. مهمتر از همه، اطمینان یابید که هزینه ساخت یک ویدیو، با درآمد یا شمار دیدارکننده‌ای که ممکن است پیدا کند، همخوانی دارد. وقتی که مخاطبان فعالی یافتید، توسعه به فرمت‌ها مختلف، مناسب‌تر خواهد بود. سیو پیشنهاد می‌کند که یک خبرنامه هم تهیه کنید. هزینه تهیه خبرنامه‌ کم است و یکی از راه‌های بسیار قابل اعتماد برای تعامل با مخاطبان، ایجاد یک اجتماع و درآمدزایی از راه آن است.

۱-Ava Seave

۲-Alan Soon

۳-Splice Media

*عکس تزیینی و از گوگل است.

انتهای پیام/

یادداشت امروز Tags:Quantum Media, راه اندازی یک رسانه کم هزینه, رویکرد کافه ای

راهبری نوشته

Previous Post: جوکر ۲: فصل دوم محبوب ترین برنامه ایرانی در فیلیمو
Next Post: امکان سنجش نوآموزان اتباع تنها با «کدیکتا»

رادیو گفت و گو

https://ertebatemrooz.ir/news-press/uploads/2021/02/radio.mp3

لینک امروز

برق سبز/ خرده فروشی برق/ پارتیشن شیشه ای اداری/

شناسنامه

غذای امروز

عکس روز

فراارتباط

برچسب‌ها

chat gpt open ai آشپزی آسان آلودگی هوا آموزش مجازی آموزش و پرورش احمد جعفری چمازکتی ارتباط امروز اسکار امنیت اطلاعات امنیت شبکه ایران ایلان ماسک بازاریابی برندینگ بنیاد علوی بهداشت و سلامتی بیمه همگانی تقویم روز توییتر تکنولوژیهای نوین ارتباطی حقوق شهروندی روزنامه نگاری الکترونیک روزنامه‌نگاري انتخابات سرطان سرطان پروستات شبکه های اجتماعی طرح سلامت عمومی فناوری اطلاعات قانون کار قهوه مارک زاکربرگ مجلس شورای اسلامی محمد حسن اسدی طاری محیط زیست مرجان جانقربان معرفی کتاب مهران بهروز فغانی ناسا هوش مصنوعی ولادیمیر پوتین ولودیمیر زلنسکی کروناویروس کسب و کار کمبود دارو

Copyright © ۱۴۰۴ ارتباط امروز.

Powered by PressBook Blog WordPress theme