بهمن علی بخشی[۱]
حرکت مداوم به سمت دیجیتالیشدن، صنعت بیمه را در شرف تغییر پارادایم قرار داده است. سرعت تغییرات به سبب افزایش قابلتوجه در دادههای الکترونیکی، فراگیری رابطهای کاربری موبایلی و افزایش قدرت هوش مصنوعی شتاب گرفته است. در سالهای ابتدایی شرکتهایی که دیجیتالی میشدند، تنها در صنعت پیشتاز بودند؛ اما امروزه دیجیتالیشدن در تمام سطوح و حوزههای رقابتی ورود پیدا کرده است.
بهعبارتی افزایش وابستگی جامعه به فناوریهای دیجیتال نهتنها انتظارات مشتریان را دگرگون کرده بلکه رقابت را به بیرون از مرزهای صنایع کشانده است. لذا بیمهها نمیتوانند از این رخداد دوری کنند و ازآنجاییکه مرزهای سنتی صنایع ناپدید میشوند، آینده بیمه عمیقاً تحت تأثیر پلتفرمها و اکوسیستمها خواهد بود(آنگوس و نانسی[۲]، ۲۰۱۸). استراتژی دیجیتال راهی است که از طریق آن، سازمانها قادر خواهند بود خود را با تحول دیجیتال انطباق داده و ضمن تضمین بقای خود از فرصتهای موجود بیشترین بهرهبرداری را داشته باشند(خسروانجم و همکاران، ۱۳۹۹)…
مشروح مقاله را اینجا مطالعه کنید
[۱] دانشجوی دکتری مدیریت رسانه و مدیر روابط عمومی بیمه سینا
[۲] Angus & nancy
انتهای پیام/