قابلیت های بازاریابی مایکروسافت از آن زمان که گوگل را با Copilot در جست و جو نادیده گرفت، به شدت کاهش یافته است. در حالی که مایکروسافت نتوانست این مزیت را به طور موفقیت آمیزی به بازار عرضه کند یا به اندازه کافی آن را ارتقا دهد تا از پس زدن بزرگ گوگل جلوگیری کند. این فشار بک هفته گذشته در Google I/O اتفاق افتاد و منجر به نمایش چشمگیری بود.
یکی دیگر از نقاط ضعف مایکروسافت این است که گوگل روی گوشی های هوشمند به عنوان وسیله ای برای تلاش های هوش مصنوعی خود تمرکز کرده است، در حالی که مایکروسافت روی رایانه های شخصی تمرکز کرده است. مسیر گوگل احتمالاً بهتر است. از آنجایی که ما از رابط متنی به رابط صوتی میرویم و قابلیتهای بیشتری را برای مشاهده هوش مصنوعی در نظر میگیریم، داشتن آن در ابزاری که همیشه همراه شما باشد به جای روی میز یا کیف لپتاپ، منطقیتر است.
درست مانند مایکروسافت با نت اسکیپ، من فکر میکنم رویکرد گوگل در جایی که مردم میخواهند هوش مصنوعی باشد، تاثیر بیشتری میگذارد. مایکروسافت بیلد این هفته است. من انتظار فشار گوشی هوشمند را ندارم، اما شما هرگز نمی دانید. مایکروسافت به راحتی کار نمی کند. بنابراین، تماس با برنده باید حداقل تا هفته آینده صبر کند.
هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر است. امروزه، بیشتر افراد از طریق اپلیکیشنی مانند Grammarly یا از طریق فضای ابری از طریق رابط مرورگر به هوش مصنوعی دسترسی دارند. اگر بخواهید از همان رابط هوش مصنوعی در حالی که دور از میز خود هستید استفاده کنید، این یک مشکل است. فروشندگان معتقدند، و من هم موافقم، که ترجیح میدهید هوش مصنوعی هر جا که میروید با شما باشد، نه اینکه فقط منتظر شما در دفتر باشد.
به علاوه، درست مانند زمانی که از میان فریمهای اصلی و رابطهای خط فرمان به رابطهای کاربری گرافیکی، ماوسها و رایانههای شخصی، سختافزار دسکتاپ را بهطور قابل توجهی تغییر دادیم، آیا انتظار دارم وقتی از رابطهای رایانه شخصی خارج میشویم، نقاط پایانی خود را تغییر دهیم. و لوازم جانبی یک رابط هوش مصنوعی که بیشتر شبیه انسان دیگری است تا نحوه کار ما با رایانه های شخصی در گذشته.
این تغییر نشان میدهد که حتی تلفنهای هوشمند نیز ممکن است در معرض خطر باشند، اما در این مرحله نسبت به رایانههای شخصی به جایی که ما در آن قرار داریم نزدیکتر هستند. به عنوان مثال، پین هوش مصنوعی انسانی تلاشی برای یافتن این است که دستگاه آینده چگونه خواهد بود – و مانند گوشیهای هوشمند اولیه، هنوز خیلی به آنچه مردم میخواهند نزدیک نیست، اما بسیار شبیه گوشیهای هوشمند در حال تکامل است. بنابراین، من هنوز Humane را نمی نویسم.
نقش کوالکام در بازار هوش مصنوعی
این موقعیتیابی، کوالکام را در موقعیت بسیار جالبی قرار میدهد زیرا نه تنها ارائهدهنده پیشرو فناوری هوش مصنوعی گوشیهای هوشمند است، بلکه اسنپدراگون X آن نیز در حال حاضر پیشتاز بازار فناوری هوش مصنوعی رایانههای شخصی است. شایعه شده است که کوالکام این هفته در مرکز بیلد مایکروسافت قرار خواهد گرفت.
بنابراین، در بین تمام فروشندگان تراشه های سطح بالا، کوالکام بهترین موقعیت را در هر دو پلتفرم دارد تا سمت مشتری توسعه هوش مصنوعی را هدایت کند. در عین حال، انویدیا قدرتمندترین ارائهدهنده فناوری در بخشهای سرور، محاسبات با کارایی بالا، ابر رایانه و ایستگاههای کاری باقی میماند.
کوالکام و انویدیا هرگز به خوبی با یکدیگر همکاری نکردهاند، اما اگر زمانی به هم متصل شوند، میتوانند مالک تمام موج هوش مصنوعی باشند. این حدس و گمان ممکن است پویایی جالب دیگری را به ترکیب اضافه کند، با توجه به اینکه AMD و Intel تلاش های هوش مصنوعی را به طرز چشمگیری افزایش می دهند.
در حال حاضر، گوگل و کوالکام هر دو مزیت قابل توجهی در رقابت هوش مصنوعی دارند. با این حال، مسابقه خیلی زود است و من انتظار دارم که رهبری تغییرات زیادی داشته باشد. ممکن است در نهایت به برخی از فروشندگان مانند Open AI برسد، حتی اگر مایکروسافت به تازگی یک تلاش هوش مصنوعی داخلی چشمگیر مشابه آنچه را که با Spyglass در جنگ مرورگر انجام داد، اعلام کرد. بنابراین، می تواند فیلمنامه را این هفته در بیلد تغییر دهد. آن نمایش ارزش حضور را دارد.
انتهای پیام/